Bol vaasje in balk

Chris D

Actieve deelnemer
27 nov 2014
63
18
Heel mooi stuk Paul.
Het was in zijn geheel mooi afgewerkt, inclusief kopskanten.
Ik ben fan!!!
Groeten
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.444
538
prachtig vakwerk!!
Erg verrassend werkstuk!!
en prachtig uitgevoerd !

Heb je ergens wat tegengewicht op de schijf geschroefd om het in balans te hebben tijdens het draaien?

groeten,
ornament
 

PaulRT

Actieve deelnemer
12 jul 2012
316
11
Brugge
Ornament, de onbalans viel best mee, het werkstuk zit erg dicht bij het midden.
Het juiste toerental kiezen is ook van belang. Bij trillingen helpt het vaak om het toerental te verhogen in plaats van te verlagen.
 
Zoals in het begin van dit bericht aangekondigd wilde ik dit werkstuk van Paul ook nog eens maken. Vandaag maar eens gedaan en het is ontzettend leuk om te maken.
Ik had alleen niet het juiste hout hiervoor gekozen (te zacht) maar het toch gelukt. De volgende staat in de draaibank en wordt van iepen.
Heel belangrijk is het aftekenen van het werkstuk, want elk o zo klein verschil geeft problemen.

Vaas in balk.jpg
 
P

Pel

Guest
Mooi gedraaid Nico en dat in zacht hout, je beitels zullen wel vlijmscherp zijn geweest, in iep dat zal wel mooi getekend zijn ben benieuwd.

Groet Pel.

O ja Nico, ik heb de bril bijna af, alleen nog de slobgaten erin frezen, heb de ring vanavond geschilderd, en heb hem bij nader inzien toch van multiplex gemaakt.
 

PaulRT

Actieve deelnemer
12 jul 2012
316
11
Brugge
Zoals in het begin van dit bericht aangekondigd wilde ik dit werkstuk van Paul ook nog eens maken. Vandaag maar eens gedaan en het is ontzettend leuk om te maken.
Ik had alleen niet het juiste hout hiervoor gekozen (te zacht) maar het toch gelukt. De volgende staat in de draaibank en wordt van iepen.
Heel belangrijk is het aftekenen van het werkstuk, want elk o zo klein verschil geeft problemen.
Heel mooi Nico!!

Het aftekenen moet inderdaad heel nauwkeurig gebeuren, maar ook het op- en omspannen is van groot belang.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.