Bijna nieuwe Lintzaag HBM 350 profi

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Na vorige week de Scheppach 32 vario te hebben verkocht, ging ik vol goede moed naar HBM om een 350 profi lintzaag te kopen. Helaas vonden ze daar van niet daar de 350 profi compleet was uitverkocht, dat was dan even een tegenvaller waar ik niet op gerekend had. De HBM 350 profi komt pas eind April tot half Mei weer op voorraad.

Dus dat was wel ff balen, daar ik al weken MP goed in de gaten hou voor een goede tweedehands en de HBM 350 profi eigenlijk nooit aangeboden wordt moest ik maar gaan accepteren dat er voorlopig geen lintzaag zou zijn.

Tot ik gisteren zomaar een keer extra vroeg wakker was en toch maar even nog een keer op MP ging kijken en er tot mijn grote verbazing een HBM 360 profi aangeboden werd. Maar om een lang verhaal een beetje korter te maken. Deze staat nu in mijn schuur te wachten om flink gebruikt te gaan worden.

Zo zie je maar dat dingen zo af en toe raar kunnen lopen.

En ff een fotootje,

350-1.jpg

350-2.jpg

En voor de gene die er wat aan hebben een pdf van de handleiding,

Bekijk bijlage HBM 300 en 350 Profi Houtlintzaag - ENG.pdf
 
Laatst bewerkt:

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Gefeliciteerd! Daar ga je hopelijk veel plezier aan beleven.
Blijkbaar komt er in april een enorme boot met gereedschap uit China de haven binnen. Ook de Peaktool sponningschaaf komt in april, naar verwachting, binnen.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Had em ook zien staan op MP.
Maar heb er nog geen ruimte voor.
Als de schuur af is komt ie er in.
Maak je een review als je em getest hebt?
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
De Lintzagen van HBM zijn geen Chinese machines, die worden in Taiwan gemaakt volgens HBM, dat schijnt een veel betere kwaliteit te zijn.

Gefeliciteerd Sky want zo vaak kom je ze niet tweedehands tegen, mazzel!
Je mag best verklappen of de prijs een beetje redelijk was. (als je wilt)
Het verhaal van China en Taiwan van HBM is mij door de verkoper indertijd zo verteld; de kleinere tot en met de 350 profi zijn uit China en de 2 grootste komen uit Taiwan, die zien er ook anders uit dan de rest.
Dus ja, wat is waar?
Ik kreeg in de winkel na uitgebreid overal aan te zitten een hele goede eerste indruk van de 350 profi en hij heeft ook een lekkere hoge zaaghoogte voor deze wielmaat.
Het was dat ik een tweedehands meber 320p voor heel weinig tegenkwam anders had ik deze ook gekocht.
Veel zaagplezier ermee.
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
@Willem, in eerste instantie was de prijs 400 euro met 8 goede zaaglinten variërend van 8 tot 25 mm, Maar er bleek een defect aan de hoogte regeling, die 2 zwarte knoppen om de geleider omhoog en omlaag te draaien. Daar zit een metalen plaatje in met een rond gat met afgeplatte kant die gebroken was, hierdoor kon je maar op één hoogte zagen. Maar met een beetje overleg kon de prijs naar minder dan de helft van een nieuwe.

Thuis gekomen direct maar even alles uit elkaar gehaald, schoongemaakt en vervolgens het gebroken plaatje er weer ingelijmd wat dus prima ging.
Met als resultaat dat alles weer naar behoren werkt. Wel heb ik de de knoppen en het asje (draadeind met een platte kant en een tandwieltje) even besteld bij HBM

Al met al, een goede lintzaag die niet misbruikt is voor een mooie prijs, en heb vandaag maar al mijn resthout ff kort gezaagd want zo'n lintzaag werkt best verslavend. Het komt er op neer dat geen stuk hout meer veilig is in deze buurt. :cool:

En al de Profi lintzagen komen uit Taiwan volgens de grote baas daar bij HBM, ook de onderdelen moesten daar besteld worden. Maar hoe het echt zit, tja ik moet er maar op vertrouwen dat het zo is.
 
Laatst bewerkt:

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Klinkt goed Sky.
Ben wel benieuwd als je een keer gaat resawen hoe ie het doet.
Ja een goede lintzaag kan verslavend zijn, zolang je maar niet teveel snuift in het houtstof.;)
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Ik heb vanmiddag al een steigerplank van 3cm dik, 19cm breed en 1m lang in plakken fineer van 3 mm gezaagd en dit ging zonder enige moeite, maar er zijn een aantal tuffsaw linten onderweg en dan zal het waarschijnlijk nog beter gaan, ik laat het wel even weten hoe dat gaat verlopen.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Gaaf, dat wil ik ook nog doen (danwel douglas) ik hoop het dan goed te kunnen buigen en op die manier een raamframe voor mijn stalraampjes maken die in de douglas schuur moeten komen

Mooie masjien Sky, ga je zeker plezier van hebben
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.