Slijpmachine vraagstuk

P

Pel

Guest
Welkom op het forum Jeroen, ik ken het niet maar ik heb het wel zien staan bij de reclame van de Lidll, Meestal zijn zulke apparaten van tijdelijke aard, je kunt m.i. enkele Euro's meer uitgeven voor een fatsoenlijke slijpmachine waar je de rest van je leven plezier van hebt.

Groet Pel.
 

Aeolos

Actieve deelnemer
27 nov 2014
315
62
Aanvullend daarop, de Lidl heeft ook een standaard werkbankslijper deze week. Ziet er wel plastic uit, maar als de lagers een beetje fatsoenlijk zijn en ie niet iedere dag draait kun je daar best wat mee oppoetsen zo af en toe, denk ik.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Toch wel interessant, het is een slijpstation en er zit ook nog een reservesteen bij voor die 30 euro.
Ik zou ook voor de dubbele werkbankslijper kiezen die nu in de aanbieding is.
Deze heeft een fijne en een grove steen voor die 23 euro.
Die zou ik kiezen als je af en toe een beitel slijpt, glas water erbij en slijpen maar.
Als het voor af en toe een beitel is dan denk ik dat je voor dat geld voorlopig prima kan slijpen.
Je hebt 2 jaar garantie en stel; over 5 jaar geeft hij het op, wat is nou 23 euro voor een aantal jaar?
Ik heb nu al jaren een Ferm omdat ik ook maar af en toe het apparaat gebruik en tot nu toe doet ie het nog steeds.
Had ik die niet gehad dan zou ik deze zeker gekocht hebben.
 
Laatst bewerkt:

Jeroen83

Nieuw lid
29 feb 2016
13
23
Apeldoorn
Ja dat dacht ik ook, met omgewisselde prijzen dan. Maar ok, dat zij je vergeven :)
Ik overweeg toch die kleine, simpelweg omdat ik echt nog beginnend ben/in oriënterende fase zit, alles op een budget moet doen (hoewel ik dan wél weer in een goede bankschaaf heb geïnvesteerd), en eigenlijk helemaal geen ruimte heb voor zo'n dubbele werkbankslijper. Voor die paar kaar dat ik m'n beitel laat vallen oid en hem zó bot krijgt dat 'normaal' wetten/polijsten geen zin meer heeft. Nog maar eens een nachtje over slapen...

Toch wel interessant, het is een slijpstation en er zit ook nog een reservesteen bij voor die 30 euro.
Ik zou ook voor de dubbele werkbankslijper kiezen die nu in de aanbieding is.
Deze heeft een fijne en een grove steen voor die 23 euro.
Die zou ik kiezen als je af en toe een beitel slijpt, glas water erbij en slijpen maar.
Als het voor af en toe een beitel is dan denk ik dat je voor dat geld voorlopig prima kan slijpen.
Je hebt 2 jaar garantie en stel; over 5 jaar geeft hij het op, wat is nou 23 euro voor een aantal jaar?
Ik heb nu al jaren een Ferm omdat ik ook maar af en toe het apparaat gebruik en tot nu toe doet ie het nog steeds.
Had ik die niet gehad dan zou ik deze zeker gekocht hebben.
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.446
539
Niet dat kleine slijpstationnetje, dan liever geen machine dan zoiets. Op langere termijn zal je spijt krijgen dat je dat hebt gekocht hebt in plaats van werkbankslijper

Een dubbele bankslijper is eigenlijk onmisbaar. Anders geef je onnodig veel (veel meer) uit aan wetstenen, slijphulpen ...

Misschien heeft iemand ervaring met zo'n Lidlbankslijper?
Een tweedehands van een beter merk kun je goedkoper krijgen.

groeten,
Ornament
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Je zegt dat je eigenlijk helemaal geen ruimte hebt voor een werkbankslijper.
Dan vraag ik me af, hoe groot is je werkbank dan?
Je kan 'm toch als je 'm nodig hebt even op je werkbank zetten en daarna weer ergens opbergen.
Als je een slijpstation wilt is dit een heel goed alternatief;
http://www.marktplaats.nl/a/doe-het...GFWGQW0n9BxzezEC7_nWFBa4xJ4yso4I4QCPTKOWCfpvQ
En anders deze, die kost de helft
http://www.marktplaats.nl/a/doe-het...I6doma9qMV_rlLJCIxBcSfslJV_eBqEWGNtYgGhBmAb5k

Die zijn echt goed, maar als je eigenlijk geen plek hebt voor deze dingen en een heel klein budget; koop dan een wetsteen bij toolstation voor minder dan 5 euro
http://www.toolstation.nl/shop/Handgereedschap/d10/Staalborstels/sd140/Wetsteen/p35910
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.