C.A. lijm

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Gisteren besteld bij Toolstation vandaag in huis.
!00gr ca lijm +400ml activator, kosten €10,87
Dit zijn andere prijzen dan van Bison of Tidebond de moeite van het proberen waard.
P1100378.jpg
 

cutthroat

Actieve deelnemer
13 apr 2014
97
0
Heerhugowaard
Ik gebruik deze voornamelijk voor het verlijmen van de koperen buisjes van penkits in blanks. Doordat deze lijm wat dikker is vult ze de beschikbare ruimte goed. Ook droogt ze niet zo snel, dus je hebt iets meer werktijd. Alleen had ik vandeweek dat de "squeeze out" (Nederlands woord hiervoor?) na 1,5-2 uur nog steeds niet helemaal droog was :mad:. Voor de afwerking van pennen vind ik deze lijm niet lekker werken. Ik krijg er geen mooi glad resultaat mee.

Gisteravond bij het afwerken bleek bij de derde laag mijn tubetje van Action leeg. Grrrr :mad:. Vanmiddag maar even kijken of de Zwaluw superlijm die ze bij Toolstation hebben goed is. Voor €4,40 voor een tube van 20ml kun je het allicht proberen.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Verstoppingen voorkomen is bijna onmogelijk, vooral in een vochtig klimaat zoals in Nederland, Ik heb er weinig last van hier in de winter, maar wel wat meer in de zomer.

Zoals gezegd is, flesje een goede tik geven zodat de CA terug vloeit en ook de fles even knijpen voor dezelfde reden, helpt wel.

Eind van de tip zuiver houden en geen kap erop, is hoe Ik mijn CA wegzet.

Ik koop 2 grote flessen CA, een dun en een dik, bij deze potten koop Ik extra kleine flesjes en extra tips voor de flesjes.

De grote potten gaan in de koelkast end twee opgevulde kleine flesjes gaan gewoon in de kast in mijn werkplaats, als Ik een verstopte tip heb gaat hij in een glazen pot met Aceton er in, dat lost de CA op en de tip kan weer gebruikt worden.

Een fles met 16 oz (473cc) cost my $40-- US verzending included plus extra flesjes en tips, mogelijk een goedkopere prijs voor je.

http://www.amazon.com/Starbond-EM-0...rc=sims&preST=_AC_UL160_SR160,160_&refRID=1AS

Mijn laatste twee grote potten heb Ik verschillende jaren goed gehouden, alhoewel Ik de dikke CA niet helemaal opgebruikt had, is dit veel goedkoper dan de 2 oz (6cc) flesjes die me zo’n $15-- per stuk kosten zonder de extras.
 
Laatst bewerkt:

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Gisteren 3 verpakkingen bij de Action gehaald. Elke verpakking bestaat uit 3 tubetjes van 3 gram en kost € 0,35. dit is een kg-prijs van € 39.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Gisteren 3 verpakkingen bij de Action gehaald. Elke verpakking bestaat uit 3 tubetjes van 3 gram en kost € 0,35. dit is een kg-prijs van € 39.

Ik heb even gekeken bij Action , en ze hebben deze kleine tubes dat altijd een probleem zijn met het gebruiken en opnieuw sluiten en openen, Ik kon die dingen nooit leeg maken en dikwijls waren z al leeg voordat Ik ze kon gebruiken.

De prijs is daar nu 89 euro cent voor 2 X 3 gram, dat is zoiets van 150-- euro per liter, niet precies goodkoop.

Met deze super kleine verpakking een prijs verschil van enkele centen maakt een groot verschil in liter or kilogram prijs.

2X 3 gram.jpg
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Open verpakking in de koelkast bewaren helpt ook goed
+1,
ter aanvulling over het bewaren in de koelkast.
Ik heb een flacon Bison secondelijm industrie - 20 gram die ik maar heel af en toe gebruik.
Die doe ik na gebruik in een klein glazen (oud asperge) potje en bewaar deze al jarenlang in de koelkast.
Elke keer verbaas ik mij er over dat de lijm zo mooi dun blijft en nog steeds goed is.
In het verleden moest ik de lijm als ik het na lange tijd weer eens wilde gebruiken altijd weggooien
Mvg,:)
 

Sidney

Actieve deelnemer
30 nov 2012
57
0
CA lijm hardt uit door CO2, er op ademen helpt ook goed als het snel droog moet zijn :)
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Leo, ze hebben bij de Action ook secondenlijm welke goedkoper is en prima werkt. 3 x 3 gram voor 35 cent. Dat is een stuk goedkoper dan die van 89.

20160307_152021.jpg

Ik heb even gekeken bij Action , en ze hebben deze kleine tubes dat altijd een probleem zijn met het gebruiken en opnieuw sluiten en openen, Ik kon die dingen nooit leeg maken en dikwijls waren z al leeg voordat Ik ze kon gebruiken.

De prijs is daar nu 89 euro cent voor 2 X 3 gram, dat is zoiets van 150-- euro per liter, niet precies goodkoop.

Met deze super kleine verpakking een prijs verschil van enkele centen maakt een groot verschil in liter or kilogram prijs.

Bekijk bijlage 44552
 

Bijlagen

  • 20160307_152021.jpg
    20160307_152021.jpg
    67,1 KB · Weergaven: 118
Laatst bewerkt:

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Leo, ze hebben bij de Action ook secondenlijm welke goedkoper is en prima werkt. 3 x 3 gram voor 35 cent. Dat is een stuk goedkoper dan die van 89.

Bekijk bijlage 44567

Wim Ik heb die niet gezien, en ja dat is natuurlijk veel goedkoper als je het spul kunt gebruiken uit deze klein verpakking, dat was altijd een probleem, soms al uitgedroogd voordat je het open maakte recht uit de winkel.

En als dat niet het geval is, tubes zijn moeilijk te gebruiken in vergelijking met de grotere flesjes, de dop plakt vast en je kunt de rest er niet uit krijgen zonder de tube te vernielen.

Voor mij is de grote verpakking het voordeligste en ben Ik van een goede kwaliteit verzekerd die heel eenvoudig te gebruiken is, en dat na 20 jaar nog steeds goed is in/aan de dingen waar Ik het aan gebruikt heb :).
 
Jongens even een ander aspect met CA-lijm.
Hoe krijgen jullie de lijm van jullie vingers? Bij mij gebeurt dit altijd en dan zitten mijn vingers helemaal ondergeplakt.
Heeft iemand toevallig een handig keukenmiddeltje of zoiets?
Misschien ben ik ook de enige die dit meemaakt hoor maar ben benieuwd :D
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Dit herkennen we allemaal :). Gewoon bij de drogist een paar flessen aceton kopen, van dat spul waarmee vrouwen vaak de nagellak van hun vingers verwijderen. Werkt prima, kost weinig.
 

Piet Groeneweg

Actieve deelnemer
13 mei 2013
612
10
H'meer
Wim Ik heb die niet gezien, en ja dat is natuurlijk veel goedkoper als je het spul kunt gebruiken uit deze klein verpakking, dat was altijd een probleem, soms al uitgedroogd voordat je het open maakte recht uit de winkel.

En als dat niet het geval is, tubes zijn moeilijk te gebruiken in vergelijking met de grotere flesjes, de dop plakt vast en je kunt de rest er niet uit krijgen zonder de tube te vernielen.

Voor mij is de grote verpakking het voordeligste en ben Ik van een goede kwaliteit verzekerd die heel eenvoudig te gebruiken is, en dat na 20 jaar nog steeds goed is in/aan de dingen waar Ik het aan gebruikt heb :).

verwijderd, op verkeerd bericht gereageerd
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.