Zaagblad brandvlekken

usernaamvergeten

Actieve deelnemer
1 mrt 2013
594
15
Er zijn genoeg after market zaagbladen die op een Festool passen, maar vaak wijkt de bladdikte/zaagsnede af. Dat betekent dat je de strip opnieuw moet inzagen om die als aanleg te kunnen gebruiken.

Trouwens, er zijn ook webwinkels en RL-winkels die leuke aanbiedingen met originele FS-bladen hebben. Die in Haarlem bijvoorbeeld…

Iemand hier op het forum had bedacht om een 0,2mm ring te gebruiken bij een zaagblad van 2,6mm, dan kan je wel andere merken bladen gebruiken zonder de strip in te hoeven zagen. Heb de ringen ook gekocht, volgende bestelling bij Ecotools koop ik er een zaagblad bij en dan ga ik eens kijken hoe goed het werkt.
 

CK3v1N

Actieve deelnemer
25 feb 2014
97
1
Er zijn genoeg after market zaagbladen die op een Festool passen, maar vaak wijkt de bladdikte/zaagsnede af. Dat betekent dat je de strip opnieuw moet inzagen om die als aanleg te kunnen gebruiken.

Trouwens, er zijn ook webwinkels en RL-winkels die leuke aanbiedingen met originele FS-bladen hebben. Die in Haarlem bijvoorbeeld…

Over welke winkels heb je het hier? Ben er nog niet vertrouwd mee..

Wat is trouwens erg aan die brandplekken?
Lijm er tussen en niemand die het ziet.
Of zitten er happen tussen?
Ik heb nu een Freud Pro M erop. Zaagt vooral stil. Zeker t.o.v die van ecotools.

Die brandvlekken op zich zijn niet erg, maar waarom ze niet verkomen als dat kan? Ik moet trouwens ook enkele zichtbare stukken MDF in een hoek zagen en wil je geen brandvlekken.
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Die schuur je er zo uit.
Ik neem aan dat er nog een rechte rand aan die 45 graden wordt gezaagd, anders is het wel erg kwetsbaar zo'n punt.
Gewoon veel oefenen dus. Gelijkmatige proberen te glijden.
 

Frank-Jan

Actieve deelnemer
12 sep 2008
208
12
Belgisch Limburg
Wat ook belangrijk is, is dat het te zagen paneel goed ondersteund wordt en niet kan doorhangen. Ik heb zelf al regelmatig 45° gezaagd in 18 mm mdf met het standaard zaagblad (48 tanden).
 

CK3v1N

Actieve deelnemer
25 feb 2014
97
1
Er zijn genoeg after market zaagbladen die op een Festool passen, maar vaak wijkt de bladdikte/zaagsnede af. Dat betekent dat je de strip opnieuw moet inzagen om die als aanleg te kunnen gebruiken.

Trouwens, er zijn ook webwinkels en RL-winkels die leuke aanbiedingen met originele FS-bladen hebben. Die in Haarlem bijvoorbeeld…

Wat is trouwens erg aan die brandplekken?
Lijm er tussen en niemand die het ziet.
Of zitten er happen tussen?
Ik heb nu een Freud Pro M erop. Zaagt vooral stil. Zeker t.o.v die van ecotools.

In Nederland verkoopt cktools ze vrij goedkoop, in Duitsland (zoek bij idealo.de) nog veel goedkoper.

Ff op idealo.de gekeken. Die zaagbladen zijn daar de helft van de prijs van pakweg een toolnation.. Hoe kan dit?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.