Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 27 van de 27
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bert Vanderveen Bekijk Berichten
    Er zijn genoeg after market zaagbladen die op een Festool passen, maar vaak wijkt de bladdikte/zaagsnede af. Dat betekent dat je de strip opnieuw moet inzagen om die als aanleg te kunnen gebruiken.

Trouwens, er zijn ook webwinkels en RL-winkels die leuke aanbiedingen met originele FS-bladen hebben. Die in Haarlem bijvoorbeeld…
    Iemand hier op het forum had bedacht om een 0,2mm ring te gebruiken bij een zaagblad van 2,6mm, dan kan je wel andere merken bladen gebruiken zonder de strip in te hoeven zagen. Heb de ringen ook gekocht, volgende bestelling bij Ecotools koop ik er een zaagblad bij en dan ga ik eens kijken hoe goed het werkt.

Er zijn genoeg after market zaagbladen die op een Festool passen, maar vaak wijkt de bladdikte/zaagsnede af. Dat betekent dat je de strip opnieuw moet inzagen om die als aanleg te kunnen gebruiken.

Trouwens, er zijn ook webwinkels en RL-winkels die leuke aanbiedingen met originele FS-bladen hebben. Die in Haarlem bijvoorbeeld…
    Over welke winkels heb je het hier? Ben er nog niet vertrouwd mee..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobmartin Bekijk Berichten
    Wat is trouwens erg aan die brandplekken?
    Lijm er tussen en niemand die het ziet.
    Of zitten er happen tussen?
    Ik heb nu een Freud Pro M erop. Zaagt vooral stil. Zeker t.o.v die van ecotools.
    Die brandvlekken op zich zijn niet erg, maar waarom ze niet verkomen als dat kan? Ik moet trouwens ook enkele zichtbare stukken MDF in een hoek zagen en wil je geen brandvlekken.

Die schuur je er zo uit.
    Ik neem aan dat er nog een rechte rand aan die 45 graden wordt gezaagd, anders is het wel erg kwetsbaar zo'n punt.
    Gewoon veel oefenen dus. Gelijkmatige proberen te glijden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CK3v1N Bekijk Berichten
    Over welke winkels heb je het hier? Ben er nog niet vertrouwd mee..
    In Nederland verkoopt cktools ze vrij goedkoop, in Duitsland (zoek bij idealo.de) nog veel goedkoper.

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Wat ook belangrijk is, is dat het te zagen paneel goed ondersteund wordt en niet kan doorhangen. Ik heb zelf al regelmatig 45° gezaagd in 18 mm mdf met het standaard zaagblad (48 tanden).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobmartin Bekijk Berichten
    Wat is trouwens erg aan die brandplekken?
    Lijm er tussen en niemand die het ziet.
    Of zitten er happen tussen?
    Ik heb nu een Freud Pro M erop. Zaagt vooral stil. Zeker t.o.v die van ecotools.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edozat1 Bekijk Berichten
    In Nederland verkoopt cktools ze vrij goedkoop, in Duitsland (zoek bij idealo.de) nog veel goedkoper.
    Ff op idealo.de gekeken. Die zaagbladen zijn daar de helft van de prijs van pakweg een toolnation.. Hoe kan dit?

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Gereedschap.pro heeft deze aanbieding: http://www.gereedschappro.nl/slijp-e...60x2-2x20/1614

Als ik niet al drie van de vier had (en daarvan eentje in drievoud), zou ik deze kopen.

Forum Rechten