13 werkbank designs, gratis

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Tijdens een zoektocht naar wat voor soort werkbank ik wilde maken, kwam ik op deze pagina, wellicht voor sommigen van jullie ook leuk? Bij de meeste zit er een ruwe schatting van de kosten qua materialen, een materiaal lijst en hoe deze te bouwen.

Ik heb nog geen idee of en welke ik wil maken, moest het eerst hier delen :).

Capture.jpg
 

jurlan

Nieuw lid
6 nov 2016
3
0
Hoi Wimmel.
Bedankt voor deze link.
Er staan inderdaad een paar leuke voorbeelden bij.
Mijn voorkeur gaat uit naar 10: Small Space Workbench Plan from The Family Handyman.
Maar jammer genoeg vind ik de instructies voor een beginner zoals ik niet zo heel erg duidelijk :-(

Laat ons gerust weten welke jij gekozen hebt!
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
Nummer 5 moet je een grote werkvloer hebben. Ik heb zo een gehad en deze heb ik dit jaar weg gedaan. Altijd vol rotzooi en stond altijd in de weg.
Plaatje 10 heb ik nu voor de stationere machines. Incl. Cirkelzaag staat erop.
En een opklap werktafel tegen de wand. Zodea ik de ruimte nodig heb hem weg kan klappen.
En de cirkelzaag op de klaptafel zodra ik deze nodig heb.

De tafel is afhankelijk van wat je wilt doen en hoeveel ruimte je hebt!
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Altijd mooi zo'n overzicht. Nummer drie heeft als nadeel dat het bovenste deel met je gereedschap flink gaat meebewegen en rammelen als je wat zwaardere handelingen op de werkbank verricht.

Ik heb een vergelijkbaar ontwerp staan en zou het nooit meer zo maken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.