Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Aanhangerbodem beschermen

Beste houtliefhebbers,

Ik heb kortgeleden een aanhangwagentje gekocht en de bodem is nog in goede staat, eigenlijk nog als nieuw.
    Nu zou ik dat graag zo lang mogelijk zo willen houden en ik vrees dat met het inladen van grotere dingen de bodem zal beschadigen. Ik heb zitten denken om hardhouten strips in de lengterichting op de bodem te bevestigen. Mijn vraag aan jullie is of dit een goed idee is, hoe ik dat dan het beste zou kunnen bevestigen (schroeven en/of lijmen? e.e.a. vanwege vocht, duurzaamheid etc.). En is er wellicht iemand met ervaring?
    Andere tip zijn uiteraard ook heel welkom!

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

Mvg
    Gijs.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Nou, een vlakke bodem heeft ook voordelen, zeker als je er losgestort spul zoals zand e.d. in gaat vervoeren. Met glijlatten is het een kriem om schoon en leeg te krijgen.

Ik zou er niet teveel moeite in stoppen en gewoon, als het nodig is, er een nieuwe bodem in maken van betonplex. Kost de wereld niet en is vaak zo gedaan.

betonplex plaat van 12mm er in leggen
    Met een hamer past alles...

Aluminium plaat in leggen.
    Groeten, Eric

Allen bedankt voor de snelle reacties!

@Klaas en Toxiq, Zo had ik er nog niet tegenaan gekeken. En inderdaad, een plaat betonplex ligt er zo weer in.

@Nova, aluminium kan natuurlijk ook. Alleen moet je dat niet ontzettend goed afdichten? Anders krijg je vocht tussen hout en aluminium en ik denk dat het dan snel gaat met het rotten??

mvg
    Gijs.
    Laatst gewijzigd door gghm; 24-02-16 om 06:44.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Aluminium zou ik niet doen als bodem, als het er niet standaard al in ligt. Het is duurder dan beton of multiplex (standaard plaatmaat 2440x1220 kost in 5mm ongeveer 200,-) en lastiger te verwerken. Ik zou 't mooi met betonplex van 12mm of 15mm doen.

Of, als je zaken gaat vervoeren waartegen je de bodem mechanisch wilt beschermen: een paardendeken er in...

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Ik zou me daar niet zo druk over maken en als je de aanhanger particulier gebruikt zal deze meer slijten van het stilstaan.
    Bij alles wat je er nu over plaatst zal je problemen krijgen met vocht.
    Gewoon zo laten zoals Klaas schrijft, en de slijtage zal wel mee vallen bij normaal gebruik en anders zoals hierboven een (paarden) deken.
    Mvg,.
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders, mvg .

http://www.kunststofcoatings.nl/toep...-en-transport/

Het is niet goedkoop, maar door jarenlange ervaring weet ik dat dit bijna onverwoestbaar is.
    Wij laten de bakken van onze pick-up's coaten en daarna gebruiken we ze om dagelijks steigermateriaal te vervoeren.
    Groeten, Raymond

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Ik ben het helemaal eens met Spaander. Het stilstaan verbruikt de kar.
    In NL had ik een karretje wat ik aan iedereen uitleende, want anders stond het weg te rotten.
    Hier had ik de keus om een 2e aanhanger te kopen voor mijn sneeuwscooter, maar heb gekozen de zaag te zetten in mijn huidige kar, dan gebruik ik hem wat vaker.

En zeker geen latten op de bodem gaan maken, dat is een ramp als je de sneeuw eruit wilt hebben.
    Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      kar.jpg
Bekeken:   163
Grootte:   52,5 KB
ID:        43888
    Goed gereedschap is het halve werk.
    Ik heb dus niks aan goed gereedschap, ik houd niet van half werk.

Forum Rechten