advies: afkortzaag

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Wat Matzer zegt, en koop er dan ook de tafelverbreders erbij (of maak ze zelf, staan goede tutorials van op YouTube). Verder lijkt de Bosch mij ook geen verkeerd apparaat, alleen zit er niet zoveel verschil in de prijs. De Bosch is volgens mij hoger ingeklapt en sowieso doordat het blad 50mm groter is in diameter. En de Festool is wel heel goed uitgedacht.

Maar wat al eerder gezegd is, de zaag is zo goed als degene die er achter (of voor) staat.
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
@klaas,

Dan is toch niet goed door topic heen gelezen.
3dmazter heeft toch een behoorlijk prijsverschil gevonden in Duitsland.
 

akatar

Actieve deelnemer
18 jan 2015
46
5
het is de kapex geworden,
beiden waren niet op voorraad en beide gaan bestellen, uitpakken en proberen vond ik ff teveel van het goede

zal er vast geen spijt van krijgen.
ieder bedankt voor de adviezen
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Proficiat. De Kapex tafelverbreders zijn idd wel een aanrader. Ik heb ze nl ook.
Er staat nog een goedkoop setje ZGAN op MP.

Klopt, maar die zit al op €80,- zonder verzenden. Voor €125,- heb je ze nieuw thuis op de mat. Ik heb er ook naar gekeken en op geboden, maar voor dat minimale prijsverschil (brandstof en tijd meegerekend, ik wil dat soort dingen toch eerst zien) koop ik ze ondertussen wel nieuw. :)
 

akatar

Actieve deelnemer
18 jan 2015
46
5
dank je voor de tip, tips zijn altijd welkom
zie ze alleen niet op marktplaats, alleen 2 hoeksteunen, bod van 80 euro, nieuw 128.........
 
Laatst bewerkt:

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
dank je voor de tip, tips zijn altijd welkom
zie ze alleen niet op marktplaats, alleen 2 hoeksteunen, bod van 80 euro, nieuw 128.........

Dat zijn ze. Tafelverbreders, wings, steunen. Tomato - tomato. ;) En met wat zoeken kom je ze voor 60,- p/s tegen. www.klium.nl verkoopt ze daarvoor. Als je zoekt op "Festool AB-KS" kom je ze tegen.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Ik heb vandaag de Bosch GCM 12 JL gekocht in duitsland voor 530 euro incl verzenden .
Ben benieuwd.
 

SjoerdN

Nieuw lid
17 jan 2015
1
0
Binnenkort wil ik een afkortzaag kopen. Ik twijfel tussen de Kapex 120 en de Metabo KGS 254 Plus.
We werken op locatie (onderhoud en kluswerk), de afkortzaag zal niet dagelijks, ook niet wekelijks gebruikt worden. Eerlijk is eerlijk; wij zullen de nauwkeurigheid niet gebruiken, maar ik wil geen troep kopen. ik heb de M versies van Metabo gezien, maar dat vind ik brol.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Wat een vreemde vraag.
Ik wil een auto en twijfel tussen een ferari of een fiat.
Ik rijdt niet elke dag ook niet elke week.
Hij hoeft niet lekker te rijden.
Maar ik wil wel een goede.

Als je dan mag kiezen koop de kapex.
Dan heb je iig nog goede stofafzuiging
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Oeh, topic kaping! :) Maar in jullie geval zou ik naar een DeWalt kijken zoals de DW778 of de DW777, afhankelijk van de hoogte en breedte die je wilt zagen. Prima spul, niet mis mee. Robust en stevig, gaat je een leven lang mee.

Toevoeging: Deze DeWalts zijn ook nog eens erg compact tijdens vervoer en opslag, mijnsinziens een heel grote PLUS. :D
 
Laatst bewerkt:

gasman

Actieve deelnemer
1 feb 2012
201
2
Schoonebeek
@3dmazter, Nou ja dat is ook weer een beetje overdreven gesteld.
Die Metabo is geen Fiat, daar is de prijs dan ook niet naar (€800)

Als je de nauwkeurigheid van een Festool niet nodig hebt, maar geen rommel wil, dan zijn er nog genoeg andere keuze`s.
 

akatar

Actieve deelnemer
18 jan 2015
46
5
ik heb de kapex gekocht en absoluut geen spijt van (niet dat je hier iets mee kan)
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Wat een vreemde vraag.
Ik wil een auto en twijfel tussen een ferari of een fiat.
Ik rijdt niet elke dag ook niet elke week.
Hij hoeft niet lekker te rijden.
Maar ik wil wel een goede.

Als je dan mag kiezen koop de kapex.
Dan heb je iig nog goede stofafzuiging

+1, behalve dat laatste. Waarom het 3-4 dubbele uitegeven als het er niet op aan komt? Kijk anders eens uit naar een mooie Dewalt, Makita of Bosch. Leveren ook top spul en zullen absoluut aan je eisen/wensen voldoen
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
de bosch gcm 12 gdl, erg mooie machine! perfecte, misschien we beste stofafzuiging als ik de filmpjes/ recensies moet geloven en stuk betaalbaarder dan de kapex.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Helaas is de stofafzuiging van de gdl treurig.
Als je goed kijkt naar filmpjes gaat het meeste er naast , zeker bij dikkere balken.
Ik weet niet waar jij las maar de meeste fora en reviews geven dit aan.
De gcm 12 JL heeft wel een hele goede afuiging maar kan niet zo breed zagen.
Als stofafzuiging belangrijk is koop dan aub geen bosch gcm 12gdl
Ik heb nog getwijfeld om de gdl te kopen ipv de JL.
Maar de beroerde afzuiging is voor mij de hoofdreden geweest om em niet te kopen
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
Ik meen mij toch zon vergelijkingsfilmpje te herinneren waarin ze het nieuwe model onder de loep nemen, met arm ad voorzijde... Had minste stof..maar kan mij vergissen. Heb niet de moeite genomen om terug te zoeken.
het model met de arm ad achterzijde heb ik zelf en is idd een draak vwb de stofbeheersing.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.