Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 5 van de 5 EersteEerste ... 345
Resultaten 41 tot 47 van de 47
    @ Roland L. Ik dacht gelezen te hebben dat je dat fijnstoffilter niet met perslucht/hoge druk mocht schoon blazen. Ik probeerde iets te bedenken en te verwoorden waardoor je makkelijker het filter zou kunnen reinigen en deze op een gegeven moment niet verstopt raakt. Omdat volgens mij die borstel een "verzadiging/verstopping van het filter niet kan voorkomen. Zelf zou ik ook wel zo'n filter willen hebben en kunnen gebruiken, maar ze zijn zo verd.md prijzig. (Het lijkt mij dat je makkelijk het losgeborstelde houtstof kunt wegnemen?)
    Ik wens je in ieder geval veel plezier met het fijnstoffilter en ik bewaar dit topic op mijn lijstje van wensen.
    Nou moe ......

Klopt, je mag de filter niet schoonblazen met perslucht, dan worden de gaatjes in de filter te groot is mij verteld.

Filter schoonkloppen werkt prima met dit zelfbouw mechanisme. En af en toe van binnenuit met de stofzuiger de vouwen schoonzuigen.
    sometimes you just need a bigger hammer

Hallo,

om in te haken op het wel of niet schoonblazen, voor ik wilde gaan zelfbouwen heb ik mij georiënteerd op Laguna c flux stofafzuigen.
    De c flux is er in 2 varianten, 1 met een fijnstof filter en handmatige klopper en 1 met hepa filter zonder klopper.
    In de gebruiksaanwijzing staat dat je die met hepa filter met perslucht moet schoonblazen, nu weet ik niet of dat met een 1mu filter niet mag of dat je met een lage druk moet werken.

gr. John

HEPA filters kunnen met perslucht gereinigd worden.
    Maar.... niet zomaar met een luchtpistool, want dan wordt de plaatselijke druk te hoog en blaas je het filtermedium stuk.
    Hiervoor zijn pulse jet systemen bedacht waarbij een kort stoot lucht door het gehele filter wordt gebracht. Google maar een op pulse jet cartridge filter
    Ik pas de volgende truc toe bij mijn HEPA cartridge filter op de Scheppach afzuiger:
    Ik bind een grote plastic zak om het filter en laat heel kort de afzuiger draaien, zodat de zak opgeblazen wordt.
    Dan wacht ik tot de ventilator niet meer draait en druk zo snel mogelijk de opgeblazen zak leeg.
    Veel stof valt dan terug in de opvangzak.
    Dit herhaal ik een paar keer, voordat het stof door de buizen terugkomt in de machine.
    Ooit nog eens een cycloon tussen plaatsen staat in de planning.

Groet,
    Kor
    kies ook voor hout
    http://www.kiesvoorhout.nl

Bedankt voor de goede tip Kor.
    sometimes you just need a bigger hammer

Linkje naar een blog waarin de bouw van een cycloon wordt beschreven. Ook de cycloon is zelfbouw.

Dat is wel een geinig ding. Gewoon van hout.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten