Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21

Hulp gevraagd: waar vind ik een meetklok in inch?

Hallo,

Door een onoplettendheid heb ik de meetklok beschadigd van mijn "oneway multi gauge". De "oneway multi gauge" komt uit Canada en heeft een boring voor een meetklok in inch. De schacht van de meetklok is 3/8 inch (9.55mm). Metrische meetklokken hebben een schacht van 8 mm en passen niet in de "oneway multi gauge".

Waar vind ik een goede meetklok in inch met een schacht van 3/8 inch, een meetbereik van 1 inch (25.4 mm) en een nauwkeurigheid van 0.001 inch (liefst met een vlakke meetpunt)?

(De huidige lijkt van het merk ATS)

Alvast bedankt voor de hulp! Johan

Aliexpress geprobeerd?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door houtenklaas Bekijk Berichten
    Dank je maar deze heeft een schacht van 8 mm en de Oneway Multi Gauge heeft een boring van 3/8 inch (9.55mm), dus die past niet :-(

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Op de site van One-Way staan internationale dealers vermeld, waaronder deze in Noorwegen:

WWW Verktoy AS Sjohagen 2
    4016 Stavanger Phone: 47.518.86.800
    E-Mail: post@verktoyas.no
    Website: www.verktoyas.no

Misschien kan forumlid lemen iets voor je betekenen?

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    @Bruinebeer, misschien zeg ik iets heel doms maar je kunt de meter van HBM 8 mm schacht er toch in zetten en met het schroefje vastzetten, of er een busje inzetten?

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Ik werk zelf in de metaal en klokken met een inch schacht heb ik nog nooit gezien. De grote merken leveren dit niet.

Volgens mij heb je twee opties:
    1 Je vraagt een metaalbewerker om een busje van 9,5mm(3/8") naar 8mm te maken. Dan kun je elke meetklok gebruiken.
    2 Vraag Ronald Kanne van De Houtdraaierij. Die levert de Oneway draaibanken en kan vast ook de klok leveren.
    Met vriendelijke groet,

William
    .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pel Bekijk Berichten
    @Bruinebeer, misschien zeg ik iets heel doms maar je kunt de meter van HBM 8 mm schacht er toch in zetten en met het schroefje vastzetten, of er een busje inzetten?
    Groet Pel.
    Dat is niet dom. Een schroefje lukt wel niet. Als ik een busje zou vinden met een buitendiameter van 3/8 en een binnendiameter van 8 mm, is het probleem opgelost en kan ik een metrische meetklok gebruiken :-). Bij http://www.trend-nl.nl/nl/1704-spanbussen-verloopassen vond ik busjes maar de juiste maat heb ik nog niet gevonden.

Hieronder zie je hoe het er uit ziet als ik een metrische meetklok met een schacht van 8 mm gebruik.

IMG_4653.jpg
    Laatst gewijzigd door bruine_beer; 21-02-16 om 11:43. Reden: woord vergeten

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Als je nu een buisje van 8 mm inwendig neemt en over de meter schuift. Als het de dik is kun je er wat af vijlen desnoods een een zaagsnede over de lengte zodat hij klemt.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Forum Rechten