native american

josee

Actieve deelnemer
21 okt 2014
60
117
wechelderzande
DSC01622.jpg
Ik had hiervan een boek gekocht, goeie beschrijving met veel foto's. Ik ben er tevreden over.
 

Bijlagen

  • DSC01610.jpg
    DSC01610.jpg
    75,9 KB · Weergaven: 220
P

Pel

Guest
Heel mooi uitgesneden Josee, lindehout en toen gebeitst? Ik had ook twee boeken gekocht over houtsnijden, een van Chris Pye's Woodcarving course reference manual, en een van Helmut Schubert handbuch schitzen, vallen allebei tegen. Er staan veel basis technieken over het houtsnijden in, voor de beginnende houtsnijder zijn ze wellicht een aanvulling. Hoe heet dat boek wat jij gekocht hebt Josee?

Groet Pel.
 

josee

Actieve deelnemer
21 okt 2014
60
117
wechelderzande
het boek heb ik besteld via amazone.com. Carving the Human Face van Jeff Phares.
Nog een goed boek vind ik "Learn to carve in the round" van Andrew Thomas. Met gemakkelijke en iets moeilijkere projecten.
Ik heb lindehout gebruikt en afgewerkt met boenwaseffect vernis, notenkleur.
Je kan ook online video's en boeken downloaden van Ian Norbury, tegen betaling natuurlijk, maar heel goed te volgen. Je moet maar eens op zijn website kijken.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.171
352
Etten-Leur
Dag Josee,

mooie expressieve kop, erg goed gelukt! De haarwrong (dat is het toch) onder kin komt op de foto een beetje merkwaardig over. in het echt zal het erg mooi zijn. Mag ik aanraden om zon werk eens in noten te snijden? het is daarvoor uitgelezen.

De boeken van Norbury ken ik goed, die jij noemt nog niet dus dat zal ik gaan nalezen. Dank je wel voor het mooie beeld op dit forum.

Groet Hans
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.