Wenge beeldje (abstract)

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.171
352
Etten-Leur
Hallo,

hier een foto van een beeldje wat ik nu onder handen heb en wat model staat voor een groter exemplaar. De houtsoort is wengé, en het wordt gemaakt uit een balkje van plm 10*10 cm en ca 30 cm hoog. Het grotere exemplaar wordt 50*35* 130 cm hoog en is van samengesteld iepen (wordt een apart onderwerp). het wengé is van nature hard en splintert nogal dus om te snijden niet zo fijn; veel doe ik dus met roterende raspen.

DSC_9309.jpgDSC_9312.jpg
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Dit is dus een soort van proefmodel ? Dan had ik zelf een wat "vriendelijkere" houtsoort genomen. Balkje lindehout is een stuk prettiger bewerken bv
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.171
352
Etten-Leur
Hi Rick,

Linden zou inderdaad veel makkelijker te snijden zijn echter de uitstraling van Wenge is nogal verschillend. Ook bij een ander project heb ik een kleinere variant gemaakt die zelfstandig door het leven gaat. Als het Wenge beeldje klaar is en donker staat te glanzen is het een zeer fraaie houtsoort.

Op een eerdere onderwerp heb ik al eens gemeld dat ik de <weerstand> van hout wel prettig vindt bij het snijden. En Wenge geeft niet echt mee..
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.171
352
Etten-Leur
Hallo,

Hierbij het finale beeldje in Wenge hout op een sokkel van Frans kalksteen. Het is plm 35 *7*7 cms.
Wellicht doe ik er nog een beetje was op, maar dat is het dan wel. Ik ben er blij mee.DSC_0090.jpgDSC_0091.jpgDSC_0092.jpg

Met vriendelijke groet, Hans
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.