Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Wenge beeldje (abstract)

Hallo,

hier een foto van een beeldje wat ik nu onder handen heb en wat model staat voor een groter exemplaar. De houtsoort is wengé, en het wordt gemaakt uit een balkje van plm 10*10 cm en ca 30 cm hoog. Het grotere exemplaar wordt 50*35* 130 cm hoog en is van samengesteld iepen (wordt een apart onderwerp). het wengé is van nature hard en splintert nogal dus om te snijden niet zo fijn; veel doe ik dus met roterende raspen.

DSC_9309.jpgDSC_9312.jpg

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Dit is dus een soort van proefmodel ? Dan had ik zelf een wat "vriendelijkere" houtsoort genomen. Balkje lindehout is een stuk prettiger bewerken bv
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Hi Rick,

Linden zou inderdaad veel makkelijker te snijden zijn echter de uitstraling van Wenge is nogal verschillend. Ook bij een ander project heb ik een kleinere variant gemaakt die zelfstandig door het leven gaat. Als het Wenge beeldje klaar is en donker staat te glanzen is het een zeer fraaie houtsoort.

Op een eerdere onderwerp heb ik al eens gemeld dat ik de <weerstand> van hout wel prettig vindt bij het snijden. En Wenge geeft niet echt mee..

Hoi Wijk,

Mooi stukkie hout. Knetter hard, kost wat meer tijd en kracht en hopen dat er niets afbreekt.

Ben wel benieuwd naar het eind resultaat. Gepolijst wordt het hout prachtig.

Gr Edwin

DSC_9577.jpgDSC_9574.jpgDSC_9578.jpg

Weer een paar foto's van een beeldje in wording, het is nu op een paar mm's na wel af...maar dat duurt nog even.

Mooi hoor,
    op enig kijk moment lijkt het wel een neus met de neus brug er boven, bijzondere lijnen .

Gr Edwin

Leuke vorm. Ziet er erg verschillend uit, vanuit de verschillende hoeken.

Hallo,

Hierbij het finale beeldje in Wenge hout op een sokkel van Frans kalksteen. Het is plm 35 *7*7 cms.
    Wellicht doe ik er nog een beetje was op, maar dat is het dan wel. Ik ben er blij mee.DSC_0090.jpgDSC_0091.jpgDSC_0092.jpg

Met vriendelijke groet, Hans

Forum Rechten