Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Triton Timmermans schaaf 180 mm breed

Ik bied hierbij aan; Triton schaafmachine 18 cm schaafbreedte.

Machine is in juli gekocht en geregistreerd. garantie certificaat heb ik erbij, heeft 3 jaar garantie.
    Heb deze enkele keren gebruikt, op 1 hand te tellen, maar kort na de aanschaf een grote vlakbank en aparte vandikte bank gekocht dus dit is overbodig. Gebruikt om 2 boomstamschijven vlak te maken. Heb er als extra een setje met 3 messen bij. Nieuwprijs is 328 euro, wordt verkocht voor een bedrag van 200 euro vaste prijs, staat niet op marktplaats oid alleen op dit forum voor forumleden.

http://www.mzsgereedschap.nl/triton-...g-schaafb.html

IMG_7662.jpgIMG_7663.jpgIMG_7664.jpgIMG_7666.jpg

telefoonnummer is 0623227911 en plaats is lienden

zo'n brede schaaf lijkt me wel wat, je hebt een pb

groeten Bo

Leuke machine, helft goedkoper dan de tegenhanger van makita zelfs. Dat klinkt haast te mooi om waar te zijn....
    Hoe bevalt/beviel de machine, gaat hij gewoon goed door hardhout heen zonder bijna stil te vallen?

@ emilio; Machine komt zeker niet stil te vallen, het is het zelfde als de vandikte bank, je kan wel mee duwen alleen wat het belangrijkste is, is dat deze genoeg tijd krijgt om af te voeren. Dat is eigenlijk zoals alle elektrische schaafmachines. de standaard op oudere machines is altijd 2 messen geweest met langzame aanvoer. Tegenwoordig zie je steeds meer 3 en 4 messen op een schaafas maar als het te snel gaat heeft dit helemaal geen zin omdat de afzuigers ook niet sneller zijn gaan afvoeren.

Net zoals bij deze schaaf; hij neemt niet meer af als dat je zelf aangeeft met de diepte dus 0.5-1.5 mm en gepaste snelheid geeft ook nog een mooier schaafbeeld. Ik heb al vele elektrische schaven gehad maar uiteindelijk is het probleem de afvoer van spaanders en dat is juist waarom als er te snel geschaafd wordt.

Ik heb er ook zo`n een.
    Topding voor dat geld, en helemaal voor die prijs van €200 voor een zo goed als nieuwe.

U heeft een pm

Forum Rechten