Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 43

Inca 260 aangekocht met tlc

Dag iedereen, ik ben sinds gisteren trotse eigenaar van een Inca 260 maar er is nog wel werk aan om hem in zijn originele staat te herstellen. Ik heb al een aantal dingen zelf gevonden die ontbreken of vervangen dienen te worden, maar op basis van de exploded view in de manual is niet duidelijk wat er bijkomend nog ontbreekt. Ik vroeg me dus af of een andere Inca bezitter eens kon laten zien hoe dat een complete versie er ongeveer uit zou moeten zien.

Alvast bedankt

Ik weet dat een forumlid een aantal inca's heeft gerestaureerd:

http://www.woodworking.nl/member.php?857-O-Peatey

Dit is de link van zijn woodworking profiel, misschien kan hij je helpen.
    Tijd voor een ''wijze'' quote:
    ''Alleen de domme ruimen op, de geniën overzien de chaos...''

Hallo langezwap,
    Ik heb inmiddels enkele tientallen van deze Inca's gereviseerd en op dit mooie forum weer verkocht.
    Laat even weten waar je probleem ligt middels foto's of (ik weet niet waar je woont) komt met de zaag even langs.
    Op zich zijn alle onderdelen nog wel verkrijgbaar.
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

Dat zal ik vanmiddag als ik thuis kom eens doen, het zijn vooral knoppen, stofafzuiging, en geleiders die ontbreken? Maar ik post vanavond wel een update.

geleider kan je bij Axminster kopen voor niet te veel, is niet origineel maar voldoet zeer goed
    knoppen, bakkelier ?? adresje via 3Dmazter: www.verpas.nl
    Stofafzuiging had ik ook niet, ik klemde de slang onder in de uitsparing (voorzijde) werkt zeer goed
    Als je daar iets maakt dat goed blijft zitten heb je een prima afzuiging
    Met een hamer past alles...

WP_20160218_17_00_24_Pro.jpgWP_20160218_17_01_40_Pro_LI.jpgWP_20160218_17_02_02_Pro_LI.jpgWP_20160218_17_04_31_Pro_LI.jpg
    De verschillende kanten van de machine, ik ga denk ik zoals Toxiq hier aangaf de knoppen bij verpas bestellen, ik heb al gekeken bij de zwiterse verdeler maar 8 euro voor een knopje is het nu toch weer niet waard. Voor de rest lijkt hij toch wel grotendeels in orde, ik ga denk ik wel een alu plaatje voorzien aan de voorkant waar ik dan de afzuiging aan kan bevestigen, want daar is nu toch al een stuk uit.

Zier er vanaf deze foto's niet echt slecht uit. Ik kan alleen de onder- en bovengeleiding niet beoordelen.
    Zoals al door Toxiq genoemd een langsgeleider van Axminster erop zetten: http://www.axminster.co.uk/small-ban...p-fence-100257.
    Gebruik niet teveel van die WD40 of olie. Het zaagmeel gaat eraan plakken en moet je straks losbikken.
    Let ook goed op de stroomkabel. Van de meeste machines die ik heb gehad was deze aardig vergaan en moest vervangen.
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

Heb je deze lintzaag opgehaald in Neerpelt?
    sometimes you just need a bigger hammer

Ronald dat klopt die heb ik daar opgehaald, was je een van de andere 33 kandidaten?

Er zit voor zover ik merk geen speling op.dus ik denk dat het inderdaad ook meevalt, ja WD40 is handig om vastgeroeste zaken los te krijgen, maar was inderdaad vergeten dat het graag zaagsel verzamelt . Momenteel is die axminster niet in voorraad, maar voor dat geld wacht ik nog wel even, want de andere prijzen die ik zie zijn minimaal het drievoudige. Ik zal dan morgen best buiten alleen een stekker ook wat draad meenemen, want die stekker gaat hier echt niet in een Belgische stopcontact. Alvast bedankt voor de tips

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten