Pernambuco

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Ik noem het maar een dichte schaal met deksel.
Gedraaid uit Pernambuco met een deksel van Palisander en een topje van Kersenburl met natuur-rand.
De diameter is: 28 cm en de totale hoogte is 18cm.
Afgewerkt met Shellawax.


P1040013.jpg

P1040014.jpg

P1040017.jpg
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Ik heb hem gezien live bij Rien, maar het steeltje moest er nog aan. Ik vind hem zeer geslaagd.
Top, eentje van een hoger kaliber mag je zeggen.
Super.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Sodegladiolen....die is mooi zeg ! ik sta meteen op scherp voor as. zaterdag, eerste draailes bij Jan Pranger...
 

hobby-ist

Actieve deelnemer
20 mei 2011
50
0
Ik vindt hem niet mooi, MAAR ik vindt hem gewoon hartstikke prachtig man. knap stukkie werk hoor.
En net wat de anderen zeggen , mooi afgewerkt.

Gr Gerry
 
P

Pel

Guest
Een prachtig sieraad Rien, daar zou het m.i. ook voor kunnen dienen, als opberg schaal voor sieraden.

Groet Pel.
 

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Dacht niet zo van het draaien te zijn..
maar nu dit voorbij komt begin ik te twijfelen.
alles is hier mooi, verhoudingen prachtig in balans en geweldig hout met de juiste kleuren om het geheel een chique uitstraling te geven.
chapeau!

groet, Kor
 

H.Katan

Actieve deelnemer
15 jan 2014
244
1
Mooi, om nu ook eindelijk het beruchte pernambuco van je te zien en wel in een schitterend uitgevoerd stuk draaiwerk.
groetjes Hans
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Bedankt voor al de complimenten.
Pernambuco is inderdaad heel mooi hout, erg zwaar en hard maar het draait super.
Wel merk je tijdens de verwerking waarom het heel vroeger als verfhout werd gebruikt, echt ROOD.

En ja Ronald, ik mis de vissen ook, de reden is dat er door de laagstaande zon maar heel even zon is bij de vijver en ik kon daar nu even niet op wachten.
Maar ik zal hem meebrengen op 2e paasdag.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.