Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Droge takken/stammetjes gezocht

Goedendag,

Ik ben op zoek naar droge takken en stammetjes met een diameter van circa 7-9 cm. Het mag zowel met als zonder schors. Minimale lengte 50 cm.
    Houtsoort mag van alles zijn: eiken, beuken, peren, appel, kers, acacia (zonder schors), christusdoorn, etc...

Ik gebruik het voor het maken van kinderspeelgoed.

Groet, Aad

En hoe lang moeten ze minimaal zijn? Als korte stukken ook voldoen heb ik wellicht wel wat Berk of Els.

Bij voorkeur minimaal 50 cm. Ik zal even nadenken over berk en els. Het heeft namelijk niet mijn eerste voorkeur. Ligt er misschien ook aan hoe ver het is. Waar ligt het hout ergens?

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Ahe, als je naar gemeentelijke milieustraat gaat daar ligt zoveel snoeihout dat kun je onmogelijk nooit allemaal verwerkt krijgen, anders vraag je het aan iemand van de, vroeger hete dat de plantsoenendienst.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Vollgens mij worden er droge stammetjes gevraagd.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Inderdaad Bobmartin, ik had dat over het hoofd gezien, dan kijk je in het buitengebied naar mensen die een openhaard stoken. Dat hout zie je soms zo opgeslagen onder een afdak zitten, vraag dan daar of je enkele stammetjes mag hebben. Enige vindingrijkheid is toch wel een vereiste als je creatief met hout wil zijn.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Dank voor jullie reacties. Naar openhaardhout heb ik al heel vaak gekeken. Helaas worden die bijna altijd op een lengte van 30 a 35 cm gezaagd (dat kom ik in ieder geval steeds tegen) en dat is voor mij echt te kort.
    Ik hoor eigenlijk van iedereen die met takken en stammetjes werkt, dat het erg moeilijk is om aan droog hout te komen. Ik heb al erg veel geprobeerd; mijn vindingrijkheid begint uitgeput te raken...
    Groet, Aad

Check eens bij een organisatie als Utrechts landschap die onderhoud doet op het algemeen groen in de buurt, vaak als je jezelf als vrijwilliger aanmeld om op zaterdag te helpen snoeien kun je daar vaak zelf eea tegen zeer schappelijke prijs regelen.
    Een collega van me heeft vorige week in Maarssen op deze manier bijna 1,5 kuub voor 30 euro wgegehaald voor zijn open haard en kon het op elke maat krijgen die hij maar hebben wilde...
    If you can't fix it with a hammer, it must be electrical.

Mag ik eens belangstellend vragen wat voor kinderspeelgoed je er van maakt? Knotsen?
    En hoe droog moet het hout zijn? Ik heb waarschijnlijk wel wat droge takken (die al een tijdje in de werkplaats liggen), maar mijn huwelijk biedt geen ruimte voor een hout-opslag
    in de woonkamer. Voordeel is wel dat ik redelijk in de buurt woon, dus je bent welkom om een keertje langs te komen. Voorzover ik weet heb ik in ieder geval 2 takken taxus en een aantal
    stukken berken droog liggen, die ik je kan verkopen c.q. ruilen tegen dik hout (want ik ben houtdraaier, dus takken - nee).

dag Aad,

ik woon ook in Bennekom, stuur even een berichtje aan willem.appelman@gmail.com, dan maken we even een afspraak.

gr wim

Forum Rechten