Lariks tafeltje voor buiten waarmee behandelen?

David80

Actieve deelnemer
25 nov 2009
461
1
Goed, van het weekend de laatste laag bootolie erop gedaan. Zojuist het tafeltje in elkaar gezet. Voor de poten heb ik nylon rondjes gevonden dus hij staat nu een mm of 5 van de grond.

Ik moet zeggen het was even experimenteren met de olie. Maar het resultaat vind ik persoonlijk erg mooi. Het geeft veel meer diepte aan het hout en de tekening komt meer tot uitspraak. Het glimt wel meer als ik had verwacht maar dat geeft wel een sjieke uitstraling.

Hij blijft nu lekker 50 jaar buiten staan in weer en wind. Kijken of die tung olie echt zo goed is.. :D

Attached files
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Ziet er prachtig uit David, hele mooie rijke kleuren!
Ik ga ook maar eens blikje van dat spul aanschaffen. Zelf mengen is toch een gelazer steeds.
 

tuoh

Oud hout
Dat is een heel mooi eindresultaat, de volhouder wint dus (altijd), knap werk.
Persoonlijk vind ik olie het beste product voor hout, het verrijkt het hout, daar kan een watergedragen product niet tegenop.
Het is wel wat bewerkelijker bij het aanbrengen, maar het extra werk word altijd beloond door het fraaie uitzicht dat je er mee verkrijgt :D
Om van de levensduur nog maar te zwijgen, al is 50 jaar wel een beetje overdreven. ;)


Mvg,

André
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.