Welk hout is dit? Gekocht op Open dag hout 2015

vraighnx

Nieuw lid
14 jun 2014
7
0
Hallo,

vorig jaar heb ik een aantal korte stukken van deze houtsoort gekocht bij open dag hout 2015. Ik vind het een erg fraaie houtsoort en zou er in de toekomst meer mee willen werken. Helaas weet ik niet welke soort het is. Het staat er zelfs opgeschreven maar ik kan het niet lezen. Op basis van wat erop staat geschreven heb ik al verschillende dingen ge-googled maar tot op heden zonder resultaat.

Weet iemand wat dit is?

groeten,
Wesley
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    86,2 KB · Weergaven: 221

vraighnx

Nieuw lid
14 jun 2014
7
0
Bedankt allemaal. Ik denk inderdaad dat er lijsterbes staat, maar dat had ik er zelf niet uitgehaald. Als houtsoort kom ik het niet veel tegen (op google dan). Gewaterd iepen overigens wel en daar lijkt het inderdaad erg op.
 

vraighnx

Nieuw lid
14 jun 2014
7
0
Nog enkele foto's genomen met mijn telefoon. Eentje van het kopshout en eentje met een stuk iepen dat ik diezelfde dag had gekocht.
 

Bijlagen

  • DSC_0087.jpg
    DSC_0087.jpg
    63 KB · Weergaven: 145
  • DSC_0086.jpg
    DSC_0086.jpg
    38 KB · Weergaven: 145

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Gekocht bij Inlands Hout, Jaap en Michiell van Leersum?
Is Jaap zijn handschrift volgens mij.
overduidelijk lijsterbes en niet alleen omdat het er op staat.
structuur is inderdaad erg compact, net als meelbes en meidoorn.

Groet, Kor
 

vraighnx

Nieuw lid
14 jun 2014
7
0
Bedankt allemaal! Ik zou niet meer weten bij wie ik het gekocht heb. Er stonden een twintigtal plastic dozen met daarin allemaal korte stukken hout. 4 voor 1 euro als ik me niet vergis.

op de site van inlands hout staat geen lijsterbes vermeld. Is dit zeldzaam, of gewoon niet in trek?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.