Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Gezocht: Werkruimte / Gedeelde werkruimte / Apparatuur / ...

Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar wat meer mogelijkheden qua houtbewerking. Een gedeelde werkplaats, een werkruimte te huur, iemand die apparatuur heeft staan die (al dan niet tegen betaling) gebruikt kan worden.

Ik werk op een zolderkamer die eigenlijk al redelijk krap is. Ik zaag en frees daar aan van alles. Daar kom ik nog redelijk mee weg qua lawaai en rotzooi. Maar ik begin steeds vaker te merken dat ik een lintzaag nodig heb, een vlakbank, een kolomboor, een degelijke (zeer precieze, goed in te stellen, ruime) zaagtafel, dito freestafel, etc.

Dit zijn zaken die ik op het moment gewoon niet kwijt kan. Ik zit ook nog niet op een niveau dat ik er een schuur voor wil bouwen of voor een jaar een huurcontract voor wil afsluiten.

Dus zoek ik naar alternatieven. Zijn er mensen die een gedeelde werkplaats hebben en er nog iemand bij kunnen hebben? Zijn er mensen die zelf een werkruimte hebben en die best eens ter beschikking willen stellen voor een kleine klus?

Toevoeging:
    Ik zoek in regio 't Gooi (naarden). Qua budget, hangt af van de mogelijkheden.

Alle ideeën en feedback meer dan welkom!
    Laatst gewijzigd door Robert B; 15-02-16 om 22:58. Reden: Vergeten te vermelden

Misschien handig om te vermelden in welke regio je ruimte zoekt en wat je als budget hebt gesteld. Dat vergemakkelijkt de zoektocht misschien.

Noord Holland is groot, Robert, misschien is het handig als je aangeeft waar je woont en binnen welke afstand je zoekt?

Groets, Rob.

Ow... Korte beat me by a minute. Budget is inderdaad ook handig om te vermelden
    "I may be left handed but I am always right"

Hoi, Ik heb genoeg ruimte en ben ook op zoek naar mensen die eenmalig of voor langere periode mijn werkplaats willen gebruiken. Mijn werkplaats is in Noord-Scharwoude, vlak bij Alkmaar en Heerhugowaard. Er kan gebruik gemaakt worden van diverse stationaire apparatuur zoals een vlakbank, vandiktebank, div. stationaire schuurmachines, zaagtafel, kolomboor, afkortzaag. Ook is er Mig- en tiglasapparatuur en een metaal afkortzaag. Ook heb ik een kleine cnc freesmachine en lasersnijmachine die eventueel gebruikt kunnen worden.

Groeten Gerry

Ruimteprobleem bestaat niet alleen in Nederland dus ... ook bij jullie zuiderburen wat mij betreft een prangend probleem.
    @Robert B ik wil je topic niet kapen alleen misschien wat 'open trekken'

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grrt Bekijk Berichten
    Hoi, Ik heb genoeg ruimte en ben ook op zoek naar mensen die eenmalig of voor langere periode mijn werkplaats willen gebruiken. Mijn werkplaats is in Noord-Scharwoude, vlak bij Alkmaar en Heerhugowaard. Er kan gebruik gemaakt worden van diverse stationaire apparatuur zoals een vlakbank, vandiktebank, div. stationaire schuurmachines, zaagtafel, kolomboor, afkortzaag. Ook is er Mig- en tiglasapparatuur en een metaal afkortzaag. Ook heb ik een kleine cnc freesmachine en lasersnijmachine die eventueel gebruikt kunnen worden.

Groeten Gerry
    Hoi grrt, eindelijk iemand van de forum uit de buurt, kom zelf uit alkmaar, goed om te weten dat er een woordworker in de buurt is.

je hebt pm
    Laatst gewijzigd door Henkie; 16-02-16 om 15:31.

@De Kastanjeboom: Geen probleem. Misschien kan dit inderdaad opengetrokken worden naar een topic over waar dit soort werkplekken of initiatieven beschikbaar zijn. Hebben meer mensen wat aan denk ik.

@Gerry: Ik stuur je een PM.

Als er anderen zijn die willen reageren, graag. Dichterbij is beter en ik ben benieuwd welke andere mogelijkheden, initiatieven of samenwerkingsvormen er nog zijn.

Leuk initiatief, ben zelf hobbymatig 'woodworker' en kom uit de zaanstreek. Ik ga je post met aandacht volgen. Ben al tijden op zoek naar hetzelfde! Kwam niet verder als de werkplaats in Amsterdam. Gerry ik zal je een pm sturen. gaaf om te zien wat het forum vaak tot stand kan brengen!

Forum Rechten