Sidetable uit iep

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Voor de volwassen cursus/opleiding voor het HMC heb ik deze week m`n sidetable project afgerond.
De tafel is gemaakt uit Nederlands Iep. Ik ben stiekem een beetje verliefd geworden op het hout!
Op het tafelblad en ladebodem zit iepenfineer van Gerwin Vonder.
Het oorspronkelijke ontwerp had geen van de schuine lijnen die ik heb aangebracht.(wel de dubbel taps lopende poten) Juist deze details hebben gemaakt dat ik het nu een als pronkstuk in m`n huiskamer heb staan.

Nico Bubberman sidetable (1).jpg

Nico Bubberman sidetable (2).jpg

Nico Bubberman sidetable (3).jpg

Sketch up model.jpg
bijna precies zo geworden als m`n digitale ontwerp!

Nico Bubberman sidetable (4).jpg

Nico Bubberman sidetable (5).jpg
 
P

Pel

Guest
Heel mooi tafeltje Nico, vooral de tekening van het iepenhout is inderdaad heel mooi, persoonlijk had ik de poten niet dubbel schuin gemaakt. Zo lijkt het alsof de poten scheef onder het tafeltje staan, terwijl dat natuurlijk gezichtsbedrog is. Maar dit is mijn persoonlijke smaak:eek:

Groet Pel.
 

Woruta

Actieve deelnemer
23 mei 2013
393
0
Haarlem
Knap tafeltje geworden, iepenhout is geweldig.
Het bovenblad is gefineerd? Waarom als ik vragen mag?
 

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Thanks allen!
Als mede houtbewerkers je project mooi vinden zegt dat meer dan als je vrienden en familie je project mooi vinden!

Knap tafeltje geworden, iepenhout is geweldig.
Het bovenblad is gefineerd? Waarom als ik vragen mag?

Fineren was onderdeel van de opdracht. Als ik heel graag wilde had ik het wel van massief kunnen doen. Maar heb toch voor fineren met een dikke herlijst gekozen. Een volgende keer zou ik het inderdaad massief doen!
 

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Hele mooie tafel van prachtig hout!
Gelukkig heb je het blad strak gehouden en niet het Sketchup ontwerp aangehouden.
Dit oogt veel mooier.

Vind ik inderdaad ook mooier geworden. Ik hou wel van rustig en strak. Begrijp me niet verkeerd.. ik vind dat hele precieze fineer met figuren erin mooi.. maar niet voor in m`n woonkamer. Was wel door omstandigheden dat ik hiervoor koos. Zaagfoutje haha.. Waardoor de herlijsten niet meer uit 1 stuk kwamen en er te veel kleurverschil tussen zou zitten... Dus dan maar overfineren.
 

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Genialiteit schuilt hem in de eenvoud. Deze sidetable is eenvoudig qua model, maar de genialiteit en de pracht zit hem in de details!
In mijn ogen een bijzonder geslaagde opdracht en keurig afgewerkt.
Helemaal mijn ding.

Groet,
Jan
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.