Schaven bouwen

lesley

Actieve deelnemer
29 feb 2016
98
6
Honselersdijk
Ik wordt wel lichtelijk jaloers van al die mooie krullentrekkers van je Seek, ze zien er ook lekker stevig uit.

Krijg nu wel de neiging om mijn eigen beitels op te pakken, zo te zien ben ik niet de enige.
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Prachtige schaven Seek!

Zo'n inkeping aan de voorkant zie je vaak bij houten schaven, heeft dit een functie of is het puur ter decoratie?
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Ja dat is puur voor decoratie. Je zet een velling op de rand van het houten blok en dit vormt een mooie afronding daarvan. Die velling heeft wel een functie in de schaven zonder handvat, het maakt dat de rand prettiger in de hand ligt.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Da's een nette set schaven!
En mooi met ouderwetse kwaliteit Nooitgedagt beitels, da's inderdaad wel weer mooi meegenomen dat je in Nederland woont.
Ik ben wel heel benieuwd als je zegt dat je nu aan serieuzere projecten moet werken wat dat dan inhoudt.
Kan je al een klein tipje van de sluier oplichten?
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Da's een nette set schaven!
En mooi met ouderwetse kwaliteit Nooitgedagt beitels, da's inderdaad wel weer mooi meegenomen dat je in Nederland woont.
Ik ben wel heel benieuwd als je zegt dat je nu aan serieuzere projecten moet werken wat dat dan inhoudt.
Kan je al een klein tipje van de sluier oplichten?

Eerst het nodige onderhoud aan het huis. Een verrot kozijn en een boel schilderwerk. Daarna ga ik een meubel maken voor de badkamer. het medicijnkastje is al een tijdje af en in dezelfde trant wil ik het grotere meubel maken. Het kersenhout ligt al een tijdje in de schuur. Daar zit genoeg schaafwerk aan, dus de nieuwe schaven gaan uitgebreid getest worden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.