Felder 510 lintzaag stopt ermee

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.838
891
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Zo ik al schreef, het wordt vast netjes opgelost - de cadeaus liggen al klaar.
Ik antwoordde Fons (Athanor) op zijn vraag in een ander topic over houtdraaien. Meer niet.
De rest wat daarna volgt levert geen wezenlijke bijdrage op dit mooie forum.
Ik wacht met een gerust hart a.s. dinsdag af. Anders pech, want ik was "overtijd" en dat is bij mannen niet zo erg.
vr.gr. Jan.

Ik neem aan dat je m als particulier hebt gekocht? Dan heb je volgens de wet gewoon gedurende een redelijke tijd (en in dit geval zal dat langer zijn dan twee jaar - 5 jaar is helemaal geen gekke periode) recht op een goed werkend apparaat, en heeft Felder (d.w.z. degene die je het apparaat verkocht heeft) weinig kans van slagen als ze zich op een garantieperiode van een jaar beroepen. Heb je het apparaat zakelijk gekocht liggen de zaken heel anders...
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
146
Enkhuizen
Ik neem aan dat je m als particulier hebt gekocht? Dan heb je volgens de wet gewoon gedurende een redelijke tijd (en in dit geval zal dat langer zijn dan twee jaar - 5 jaar is helemaal geen gekke periode) recht op een goed werkend apparaat, en heeft Felder (d.w.z. degene die je het apparaat verkocht heeft) weinig kans van slagen als ze zich op een garantieperiode van een jaar beroepen. Heb je het apparaat zakelijk gekocht liggen de zaken heel anders...
Zie o.a.: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Aaai...da's akelig. Ook de aankoop van mijn Felder 510 was niet zonder slag of stoot. Machine beschadigd geleverd en draaide niet goed. Met veel moeite is er dan wel een monteur langsgekomen maar dat ging zeker niet vanzelf. Zulke dingen begrijp ik niet, ik vind zelf juist dat service een erg belangrijk onderdeel moet zijn wanneer je een machine verkoopt. Veel succes en hopelijk draait het weer snel....
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Mannen wacht even tot dinsdag, dan weten we meer. Ik heb alleen Fons geantwoord op zijn vraag na mijn melding dat de lintzaag stuk was. Meer niet.
Aan alle ontboezemingen - hoe goed bedoeld en terecht ook - heb ik niet zo'n behoefte. Ik wacht gewoon de oplossing en de feiten af.
Je hoort nog van me.
Jan.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik neem aan dat Felder gezien de prijs die je betaalt goede service zal verlenen en wat Henk en Pieter melden over consumentrecht is heel goed.
Als consument mag je een bepaalde verwachting hebben van een produkt na de gewone garantieperiode dus zeker van een Felder.
Wel vreemd trouwens dat hij vanaf het begin langzaam op gang kwam en dat je niet even heb geïnformeerd of dit zo hoorde.
Succes as dinsdag
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Zo de Felder draait weer als een zonnetje. Complete schakelaar vervangen. Twee uren werk. Maar dan heb je ook weer wat! Met dank aan monteur Cees.
Vr.gr. Jan Pranger
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.037
2.572
Gefeliciteerd, dat je lintzaag weer werkt. Omdat je het in je eerste post had over een 20 amp zekering, ging ik ervan uit dat u een zaagmachine op 220 volt had. Was dit inderdaad zo?
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.776
931
Leeuwarden
Mooi dat het weer is opgelost! Overigens ben ik door Felder zeer coulant behandeld toen ik wat problemen kreeg met het afstellen van mijn vlakbank. Ik had geen afleveringsbeurt geboekt en kon naderhand voor de oorspronkelijke (lage) kosten de technicus laten komen om de afstellingen te verbeteren.

Fons
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
En na twee stammetjes was het weer mis. Uit voorzorg had de monteur al een foto genomen van de condensator. Felder gebeld. We bellen terug na intern beraad.
Antwoord: dit is te gek - er gaat vanmiddag nog een vrachtauto naar Oostenrijk - die neemt een nieuwe schakelaar, motor en condensator mee.
Bel nog voor een afspraak. Vanmorgen is de monteur er weer geweest. Ja zelfde euvel - komt niet op gang en slaat af. Zaaglintspanning was prima. Monteur vervangt de condensator. En........loopt direct weer als een zonnetje. Kop koffie of twee. Alles nogmaals doorgemeten en monteur ook tevreden naar huis.
Het was dus niet een dure schakeling van €160,00 maar waarschijnlijk enkel de condensator - zoals iemand hiervoor al schreef.
Kortom: Felder kwam al net zo moeilijk op gang als de machine, maar heeft zich als bedrijf toch van zijn goede kant als servicegericht dealer laten zien.
Waarvoor dank en hulde!
Moest ik eerlijkheidshalve toch nog even kwijt. Ere wie ere toekomt.
vr.gr. Jan Pranger.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Hoop ik wel dat je die €160,- euro van die schakelaar hebt terug gekregen.
Ik kan dit niet 'langzaam opgang komen' noemen van Felder.
Vind de monteur gewoon een oen. De storing die je noemde was aan de hand van je beschrijving de condensator zoals ik toendertijd ook schreef.
Zijn nog enkele leden geweest die de condensator als schuldige aanwezen. Snap echt niet dat een 'professionele' monteur dat over het hoofd ziet.

Als ze je nu die condensator geschonken hebben is dat wel erg een duurbetaalde sigaar uit eigen doos.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Hoop ik wel dat je die €160,- euro van die schakelaar hebt terug gekregen.
Ik kan dit niet 'langzaam opgang komen' noemen van Felder.
Vind de monteur gewoon een oen. De storing die je noemde was aan de hand van je beschrijving de condensator zoals ik toendertijd ook schreef.
Zijn nog enkele leden geweest die de condensator als schuldige aanwezen. Snap echt niet dat een 'professionele' monteur dat over het hoofd ziet.

Als ze je nu die condensator geschonken hebben is dat wel erg een duurbetaalde sigaar uit eigen doos.

Jan; ik ben het geheel met Lemen eens.
Is het nou een beunhaas ala maar voor een bedrijf wiens core business dit is mag je zo'n fout niet verwachten.
Felder heeft je dan wel geholpen maar dit vind ik hele slechte service en dat voor een bedrijf die toch heel dure, professionele apparatuur verkoopt.
Daar horen ook professionele monteurs bij.
Er reageerden al eerder anderen die de service van Felder als niet geweldig beschouwen en dit bevestigt helaas hun woorden.
Hiermee doen ze niet alleen jou maar ook zichzelf tekort want er zijn veel houtbewerkers die dit forum bezoeken en dit helpt Felder niet als het om imago gaat.
Volgende keer kan je misschien beter vragen of een van de forumleden je uit de brand kan helpen.
 
Laatst bewerkt:

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Nee het lag beslist niet aan de monteur. Een kundig man, die de eerste keer al zei, dat het vermoedelijk de condensator zou kunnen zijn. Door miscommunicatie was er vanaf de fabriek geen condensator meegestuurd. Dat is nu gelukkig verholpen. Daarom ere wie ere toekomt.
Ik gaf alleen aan hoe één en ander bij mij verlopen was. Ik denk, dat Felder zelf ook niet tevreden is.
Lering voor iedereen: niet direct genoegen nemen met "de garantie is verlopen".
Bij deze einde aan dit onderwerp.
Vriendelijke groet, Jan Pranger.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.