Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 35

Felder 510 lintzaag stopt ermee

Athanor, ik maak maar even een nieuw draadje in de juiste rubriek.
    Ja de lintzaag is stuk. Eigenlijk al vanaf het begin komt ie langzaam op gang en bij uitschakeling ontstaat er een vedel gebrom, waarna ie grommend tot stilstand komt. Het laatste jaar moest je het lint met de hand (en handschoen) op gang brengen. Eerst denk je het hoort zo. Later denk het gaat misschien wel over. Wordt weinig gebruikt door een houtdraaier - zo nu en dan een blokje hout rond maken.
    Tot ongeveer 14 dagen geleden hij helemaal stopte en de zekering van 20 amp. doorsloeg.
    Natuurlijk Felder en Barneveld gebeld. Na tweeenhalf jaar geen garantie meer of coulance regeling. Complete nieuwe schakelaar (€160,00) besteld en betaald om zelf te monteren. Maar schrik een schakelaar met kabels als een octopus. Zelf niet te doen dus. Felder weer gebeld, die volgende week langs zullen komen. Nu maar hopen of er toch coulance bestaat.
    Wordt vervolgd.
    vr.gr. Jan Pranger.
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Vervelend, ik hoop voor je dat ze nog wat met coulance doen
    Met een hamer past alles...

Nou dat is wel goed knudde Jan

Dan tikt de teller hard door, terwijl het eigenlijk op een defect af-fabriek lijkt....

Succes met de reparatie!

Fons

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Nare zaak Jan.
    Heb je die nieuw gekocht? Jammer dat je niet eerder aan de bel getrokken hebt. Maar ja die dingen gebeuren. ( helaas herkenbaar)

Maar waarom heb je een schakelaar besteld, dat is mij niet duidelijk? ( of is dat behandeld in en andere draad??)
    Als je zegt dat je 'm met de hand moest aanduwen, zou ik eerder aan de condensator denken.

Volgens de verkoper heb ik de eer de eerste te zijn met dit soort ongemak aan de machine. Inderdaad eerder moeten melden. Nu geen garantie d.w.z. dat Felder geen service verleent dit niet door de fabriek aan hen wordt vergoed. Dinsdag komt de monteur. Dan krijg ik vast deskundige uitleg. Wordt dus vervolgd. Komt vast goed: er ligt al een mooi stukje draaiwerk klaar.
    Jan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan pranger Bekijk Berichten
    Nu geen garantie d.w.z. dat Felder geen service verleent dit niet door de fabriek aan hen wordt vergoed.
    Dan ook geen stand voor Felder op Open Dag Hout 2016, tenzij .........
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Ik neem aan dat dit een 220 volt machine is.
    In dat geval wijzen de symptomen die je noemt op een langzaam aftakelende condensator (zo doen die dingen dat meestal: langzaam aftakelen).

Ik ben benieuwd.

mvg
    klaas0639

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Volgens de verkoper heb ik de eer de eerste te zijn met dit soort ongemak aan de machine. Inderdaad eerder moeten melden. Nu geen garantie d.w.z. dat Felder geen service verleent dit niet door de fabriek aan hen wordt vergoed. Dinsdag komt de monteur. Dan krijg ik vast deskundige uitleg. Wordt dus vervolgd. Komt vast goed: er ligt al een mooi stukje draaiwerk klaar.
    Jan.
    Komt ineens een liedje in mijn kop:
    Draaien altijd maar draaien,
    Felder naar de haaien, voor je het weet
    Draaien, Jan iemand paaien
    Om eens te zwaaien, weg is je leed.

enz.

Dat krijg je met die "eeuwig zingende bossen".
    vr.gr. Jan.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Dat krijg je met die "eeuwig zingende bossen".
    vr.gr. Jan.
    Nou Heintje leek ook wel eeuwig te zingen, die wist ook van geen ophouden

Forum Rechten