Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Lightbulb De nieuwste Festool Domino DF700 XXL.

Eindelijk heb ik even tijd om eindelijk weer eens iets leuks te melden. Ik heb eindelijk iets nuttigs gemaakt.
    En ik ben in het bezit van de "nieuwste" Domino DF700 XXL.
    Oeps. Waarschijnlijk heb ik weer iets verkeerd gedaan met de foto's. Maar ik denk dat jullie wel begrijpen wat ik heb gedaan. Ik was namelijk die onnauwkeurigheid van de DF 700 een beetje erg beu. Ik moest en zou 2 platen van 18 mm dik aan elkaar "dominoo-en". ;-) En daarbij moesten van mij de dominoos precies in het midden zitten. Tsjonge jonge nog aan toe, het lukt mij niet om dat voor elkaar te krijgen. Vandaar deze heldere ingeving. En om het geheel compleet te maken, de laatste 2 foto's zijn afbeeldingen van een kunstof plaatje (6mm dik) met 1 enkele draaiknop-vestiging. (Laat je fantasie maar gaan.)

Foto 1: Mijn nieuwe Domino DF700 XXL. Eindelijk een digitale aflezing.
    Foto 2: Achteraanzicht digitale uitlezing.
    Foto 3: Lijkt op foto 2.
    Foto 4: De digitale uitlezing is gelijmd op een 3 mm dik aluminium plaatje (met 2 componenten metaallijm). Vergeet niet het 3mm plaatje wat af te vijlen, zoals ook te zien is op de foto. Anders beschadig je de behuizing van de DF700.
    Foto 5 en 6: Een aluminium plaatje in L-vorm met inkeeping.
    Foto 7: Een aluminium hoekprofiel, 2mm dik.
    Foto 8, 9 en 10: 1 Reserve schuifmaat en 1 aangepaste schuifmaat gelijmd op een aluminium plaatje.
    De resterende foto's spreken voor zich.
    "Guus goes digital".Domino DF700 XXL 1.jpgDomino DF700 XXL achterzijde 2.jpgDomino DF700 XXL achterzijde 1.jpgAchterkant display schuifmaat.jpg3mm allu gezaagd plaatje 2.jpg3mm allu gezaagd plaatje 1.jpg2mm allu hoekprofiel.jpg2 schuifmaten maar net anders 3.jpg2 schuifmaten maar net anders 2.jpg2 schuifmaten maar net anders 1.jpgDomino DF700 XXL 5.jpgDomino DF700 XXL 4.jpgDomino DF700 XXL 3.jpgDomino DF700 XXL 2.jpgBovenaanzicht 2 x 3mm plaat met 1 gat gemonteerd.jpgOnderaanzicht 2 x 3mm plaat met 1 gat gemonteerd.jpg

Dit beetje "digitaal" kostte mij ongeveer 8 á 9 euro. Enne, er komt binnenkort een kleine nuttige toevoeging.
    Laatst gewijzigd door Guus Flater; 13-02-16 om 21:05. Reden: Ietsie meer uitleg.
    Nou moe ......

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf
    wil ik ook :-)
    Met een hamer past alles...

Wat een innovatieve terugkomst!

Complimenten! Fons

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Zeer inventief en mooi uitgevoerd. Patenteren en er met Festool over gaan praten. Minimaal voor de rest van je leven gratis levering van nieuwe Festoolproducten.

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb onder tussen 2 fotootjes toegevoegd.
    Nou moe ......

Zo jij tilt het forum naar een nog hoger niveau
    Ik wist niet dat je festool nog kon verbeteren 😀
    Mvg Leroy

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Is het voordeel van de Domino niet juist dat het niet zo kritisch is waar de gaten komen, omdat ze door de aanslag in ieder geval op dezelfde hoogte zitten?

@ houtenklaas. Dat is inderdaad het geval. Maar wanneer nodig (al is het maar voor het zicht of degelijkheid) is het wel prettig om exact op het midden te kunnen instellen. Zelf gaf ik al aan dat ik nu bezig ben met 18mm platen. Eénmaal goed afgesteld, hoef ik niet te kijken of ik de onder of bovenkant op m'n werkblad heb liggen. Natuurlijk zijn er genoeg situaties te bedenken waarbij dat niet zo nauw komt, maar ik zit nu in een project waarbij dat wel van belang is.
    Nou moe ......

De onderlegplaat is zeker bedoelt om Domino's in plaatmateriaal te centreren à la Seneca Domiplate?
    Hoe dik is die onderlegplaat? Ik neem aan 6 mm voor plaatmateriaal 18 mm en 9 mm voor plaatmateriaal 12 mm?
    En ga je deze ook commercieel verkopen?

Normaal centreer ik de Domino's nooit. Plaatmateriaal is nl. nooit exact de opgegeven dikte.
    Ik neem meestal 10 mm vanaf de bovenzijde van 18/19 mm planken. Is daardoor ook iets "sterker".
    Je moet dan wel goed de 10 mm zijden markeren en uitzetten op bv. kaststaanders.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Zo Guus, goed bezig! Wel apart dat ze dit niet ala OF1010/1400 hebben opgelost bij Festool. Het zal wel niet een veel gevraagd iets zijn.

Forum Rechten