Toiletpapier houder

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Iets wat iedereen heeft en eigenlijk altijd wel een standaard design heeft. Nu had ik pas mijn toilet en badkamer voorzien van een nieuwe verf en dacht, die houder kan anders en dus aan de slag.

Het begint met een 12 velletjes Noten fineer. Eerst de glazen pot ingewikkeld in huishoudfolie, daarna 6 velletjes opeen gelijmd en strak in de folie getrokken.

P1010703.jpg

P1010704.jpg

P1010706.jpg

P1010707.jpg

Na een nachtje drogen, uit de mal gehaald en op de lintzaag recht gezaagd.

P1010711.jpg
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Dan twee plaatjes esdoorn gezaagd en met elkaar verlijmd, ze waren te dun.

Vervolgens een cirkel van gezaagd en een stukje laten staan. Het was de bedoeling om met de soort zwaluwstaart een betere verbinding te maken en voor een stevig geheel te zorgen. Dit plan veranderde want ik wilde om de cirkel meerdere reepjes fineer en esdoorn plakken.

P1010714.jpg

P1010719.jpg

Koken van dunne strips esdoorn, een uurtje zachtjes borrelen is genoeg.

P1010718.jpg

In een rol tape gelegd om er alvast een ronding aan te geven.

P1010720.jpg

Vervolgens 5 strips fineer op de cirkel gelijmd met CA lijm, een paar keer mezelf vast gezet :p Daarna een strip esdoorn vervolgd door weer 3 strips fineer en als laatste esdoorn.
Foto van halverwege.

P1010721.jpg

Nadat dit weer gedroogd was, is het glad geschaafd, gezaagd en geschuurd tot korrel 220 waarna verlijmd met de behuizing van fineer.

P1010722.jpg

Hierna een latje Noten gezaagd en met een spookschaafje rond geschaafd, hierna geschuurd tot het precies in het gat paste.

P1010717.jpg
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
De zijkant spreekt mij minder aan maar de behuizing des te meer, heel gaaf !!
Daaaaaaaaaaaaaaar krijg een mens inspiratie van ;)
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Dank voor de reacties !

Héél mooi gedaan! Stuur je ze ook op?;)

Wil je er 1 hebben dan ?

De zijkant spreekt mij minder aan maar de behuizing des te meer, heel gaaf !!
Daaaaaaaaaaaaaaar krijg een mens inspiratie van ;)

Zo zie je maar, ook iets wat niet je smaak is kan leiden tot inspiratie voor iets anders.

wooow, knap

hoe heb je het schijfje aan de cylinder vastgemaakt, alleen gelijmd ? zoja met welke lijm ?

Inderdaad, alleen lijm. Eerst een klein drupje CA lijm en dan de overige raakvlakken met witte houtlijm D2. De CA lijm is nodig om het lichtjes te fixeren zodat het schijfje niet verschuift tijdens het klemmen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.