DE Baptist Weekend show 6 en 7 september

dopeling

Actieve deelnemer
16 mrt 2008
447
6
Arnhem
De Baptist Weekend Show van 6 en 7 september komt dichterbij.
De praktische voorbereiding is inmiddels al begonnen.
We hebben een heel aantrekkelijk programma waarin vooral het bezig zijn centraal staat en daarmee dus de vakman en vakvrouw.
Helaas zijn een paar mensen uiteindelijk toch niet in de gelegenheid om op de uitgekozen data te komen en we hopen wat aanvulling te vinden.
Mocht een van jullie een idee hebben of iemand kennen die het leuk zou vinden om een aspect van houtbewerking al demonstrerend hier tijdens die twee dagen te laten zien dan verneem ik dat graag.
Wij denken dan aan iemand die in de Marquetrie bezig is, schilderijen of voorstellingen in fineer maakt. We denken aan iemand die heel goed uit de voeten kan met het brandschilderen vooral de kunstzinnige toepassing er van.
We denken aan iemand die heel handmatig van hout producten maakt zoals een ambachtelijk werkend meubelmaker.

Feitelijk kun je tijdens de weekendshow gewoon aan een van je werkstukken doorwerken en mensen op die manier kennis laten maken met de passie voor hout en vakwerk die door je werk zichtbaar wordt. De Weekend Show is geen verkooptentoonstelling maar het is natuurlijk wel een mooie gelegenheid om eventueel bekendheid te verwerven en daarmee toekomstige klanten.

Het zou ook mooi zijn als we nog een paar mensen vinden die simpelweg technieken demonstreren. Zoals het zagen met de japanse zaag, gaten steken met een beitel, slijpen op diamant enzovoort.

Ik ontvang graag suggesties, enzovoort, via mijn e-mail houtbewerkers@baptist.nl

Alex
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Hallo Alex,

Heb je al wat respons gekregen?? Als ik naar de werkstukken krijg, is er toch ruim voldoende potentie onder onze forumleden (en waarschijnlijk ook de gasten) om jullie te helpen bij de open dagen.

jaap
 

dopeling

Actieve deelnemer
16 mrt 2008
447
6
Arnhem
Om even wat dieper op het onderwerp in te gaan het volgende.
De oorsprong van de winkel en dus tevens de Weekend Show en de kistjes "wedstrijd" ligt wat mij betreft in de passie voor het ambacht, het scheppen van producten met de handen. In ons geval hebben we het over houtbewerking. Het doel is om het houtambacht, en dan vooral het persoonlijk maken van houten producten, in tegenstelling tot fabrieksmatige productie, wat hoger in de waardering te brengen in het bewustzijn van de gemiddelde burger, zal ik maar zeggen. Het ambacht van houtbewerker is een mooi en zeer te waarderen ambacht en dat kan al blijken uit de kwaliteit, de originalitiet en de "individualiteit" van een product. Met dat laatste bedoel ik ook dat een klant op houtgebied iets kan laten maken wat geheel past bij zijn of haar wensen. Wat we in de weekend show willen doen is mensen kennis laten maken met werkende ambachtsmensen die liefde hebben voor hun vak en een stuk kwaliteit van ambachtelijk werken kunnen demonstreren.
We willen mensen ook bekend laten worden met diverse gereedschappen en technieken. Dat doen we dan door de vakmensen die werken met het gereedschap dat hier verkrijgbaar is en door vertegenwoordigers van gereedschapmerken die over speciale producten en productgroepen informatie kunnen geven. Daarnaast willen we ook graag een aantal specifieke gereedschappen opvallend, werkend, laten demonstreren zoals het zagen met een Japanse zaag, schaven met een goede schaaf, steken met een goede beitel, slijpen met diamantgereedschap, enzovoort. Vooral voor dat laatste zouden we een extra paar vaardige handen kunnen gebruiken.De Weekend Show is, als het aan ons ligt, een weekend van mensen met liefde voor het houtambacht voor het houtambacht, een weekend met elkaar en voor elkaar.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.