Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

gereedschap voor vliegvissers

Er werden bij ons op de vliegvis/vliegbind vereniging spullen gevraagd voor de tombola. Ik heb een paar tooltjes gemaakt voor de heren. Helaas komen er bijna nooit damens binden.
    Het zijn dubbingnaalden gemaakt van acryl met ebben, een hele mooie roze en een van hout. Het andere tooltje is van beuken en acryl en wordt gebruikt om bucktail dat op de haak
    gebonden wordt 180 gr. de andere kant op te duwen. (Bucktail = haar van de staart van een hert in vele kleuren)

dubbingnaalden.jpg

Nice!

Ik wil zelf binnenkort een paar kunstvisjes gaan draaien op de machine.

Daar zal de club erg blij mee zijn
    Maar dat is leuk om hier iets tegen te komen over vliegvissen! Ik ben zelf geen vliegvisser,maar ik vis wel veel op snoek. En heb laatst me eerste snoek streamers gekocht voor de spinhengel (verzwaard dus). Heb er nog niet veel mee kunnen vissen dus ook nog niets op gevangen.

Je bent niet de enige (vlieg)visser hier hoor, ik heb jaren gevist met de vlieg (vooral op karper). Helaas is het de laatste jaren een beetje in de vergetelheid geraakt.

Uiteraard ook altijd mijn eigen vliegen gebonden, dus heel nieuwsgierig naar hoe je de bucktail tool gebruikt? Ik kan me er niets bij voorstellen.

En is die roze dan bedoeld om dames te lokken? :-)
    vriendelijke groeten,

Ronald Kanne

www.ronaldkanne.nl
    www.dehoutdraaierij.nl

facebook.com/ronaldkanne

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dehoutdraaierij Bekijk Berichten
    En is die roze dan bedoeld om dames te lokken? :-)
    Dol op kaviaar?

Met die roze kan je vanalles doen. Er zitten 2 kanten aan. Echt een multifunctioneel tooltje dus. De roze is een beetje om te pesten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door burley Bekijk Berichten
    Je bent niet de enige (vlieg)visser hier hoor, ik heb jaren gevist met de vlieg (vooral op karper). Helaas is het de laatste jaren een beetje in de vergetelhhttp://daijonesflies5.blogspot.nl/2012/09/pike-bucktail-hollow-bait-pattern.htmlttp://daijonesflies5.blogspot.nl/2012/09/pike-bucktail-hollow-bait-pattern.htmlid geraakt.

Uiteraard ook altijd mijn eigen vliegen gebonden, dus heel nieuwsgierig naar hoe je de bucktail tool gebruikt? Ik kan me er niets bij voorstellen.
    Je bind de bucktail in met de punten naar het oog toe. Hierna schuif je het buisje over de haak en druk je de bucktail de andere kant op. Voordeel de bucktail staat wijder uit. Linkje staat verkeerd geplakt

Duidelijk, thanks!

Forum Rechten