Open dag bij dehoutdraaierij.nl

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Beste Houtbewerkers,

Hierbij nodig ik jullie allemaal uit om te komen naar de open dag van dehoutdraaierij.nl. Op tweede paasdag 28 maart is de werkplaats geopend. Naast de werkplaats staat een grote tent waar koffie geserveerd wordt en ruimte is om bij te praten. Er is werk te zien van andere draaiers, er zijn nieuwe en gebruikte gereedschappen te zien en te koop, er is bijzonder hout en er zijn de hele dag door live demonstraties! In ieder geval geven akte de présence:
Jan Hovens - maakt veel kleine doosjes vaak met schroefdraad
Ronny Eelen - maakt mooie holle vormen.
Frans Giessen - maakt vogels uit boomstammen

De houtdraaiers onder ons kunnen de nieuwe Stratos XL bekijken en eventueel zelf op draaien.

Er worden op dit moment nog onderhandelingen gevoerd met een houthandelaar uit Zwolle. Deze zware onderhandelingen lijken vooralsnog met een positief resultaat te kunnen worden afgesloten wat ertoe zal leiden dat hij komt en zijn mooiste stukken hout meeneemt! :)

Ik hoop jullie te ontmoeten ergens tussen 10 en 17:30 uur.

Tot dan!
Ronald Kanne
Wardsestraat 15
7031HD Nieuw Wehl
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Nog een week en dan zit ik nagelbijtend te wachten tot het morgen wordt... Zo benieuwd hoeveel mensen er komen... In ieder geval komen er een paar delegaties Duitse houtdraaiers.Er komt zelfs een club van voorbij Bremen! Die zitten 3 uur heen in de auto en 3 uur terug!
De tenten zijn geregeld, de zgn bierbanken, de koffie, de koffiejuffrouw en de hulp om alle laatste dingetjes af te werken... Hout voor de demo's....
Zijn er ook mensen van het forum die langs gaan komen?
Moet er nog een pendeldienst komen tussen station Wehl en de Wardsestraat?

uitnodiging.jpg
 

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Ik vertrek 8.30 vanuit Rottum (Heerenveen)
ik wil wel eens iets meer weten over draaien van en met hout.
Ronald heb ik al vaker bezig gezien bij Rick in Zwolle en natuurlijk tijdens de open dag in Zutphen.
Maar nu op eigen terrein, lijkt me een mooie besteding van tweede paasdag.
Moet ik nog een filterset meenemen. ?:)
groeten, Kor
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Gepetto uit het Belgiesche komt ook , en wel via het Brabantse Oostelbeers.
Ruim 300km enkele reis dus het moet echt wel een speciale dag worden daar in Nieuw Wehl.
De Houtdraaierij zet dit dorp dus echt wel op de kaart.
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Ik vertrek 8.30 vanuit Rottum (Heerenveen)
ik wil wel eens iets meer weten over draaien van en met hout.
Ronald heb ik al vaker bezig gezien bij Rick in Zwolle en natuurlijk tijdens de open dag in Zutphen.
Maar nu op eigen terrein, lijkt me een mooie besteding van tweede paasdag.
Moet ik nog een filterset meenemen. ?:)
groeten, Kor

Leuk Kor! ik heb een filterset staan om een luchtfilter van te bouwen, dus ik hoor graag je oordeel daarover!
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Helaas, ik heb andere activiteiten waar ik niet onderuit kan, jammer, had graag een kijkje genomen. Een volgende keer hopelijk!

Groet, Rob.
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Oei, dat is vast interessant! Ik ga waarschijnlijk met het hele gezin en verwacht er in de ochtend te zijn. Misschien is 10:00 al haalbaar, maar ik gok eerder op 11:00.

Ik kom zeker naar de open dag bij Masave en daar zal ik de hele dag zijn, dus mocht het maandag niet lukken, dan lukt het dan vast wel.

Bedankt!

Moet ik een stuk Juniperus communis mee nemen Meron ?

Hoe laat ben jij er ongeveer ?.

Gr Edwin
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.