Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Hoe (maranti0 te behandelen

Hoi allemaal,

Nu mijn revalidatie orices de goede kant op gaat heb ik vandaag weer eens in mijn werkplaatjes gestaan.
    Hier heb ik wat (marantie volgens mij) gevonden wat ik heb scoongezaagt en rond gevrees en gaten geboord.

voor jullie waarschijnlijk een fluitje van een cent maar voor mij weer een hele stap (in de goede richting)
    Maar nu zou ik van jullie willen weten waar kan ik het beste het blok mee behandelen.

Hoop van jullie te horen en feedback is uiteraard welkom
    blok.jpg

Hmmm goeie vraag, maar die waxine lichtjes kunnen goed heet worden als ze bijna op zijn
    heb je er iets onder zitten om dat te isoleren ?
    Met een hamer past alles...

Ik weet niet of je de gaten iets dieper kan boren, maar dan zou ik ze even 1á2mm dieper boren.
    Mijn ervaring is, dat het met de hitte en hout wel meevalt.
    Ik zou ze met Tungolie afwerken.

Ik denk (hoop) dat het met de warmte wel mee valt. Tungolie ga ik even voor kijken waar ik dat kan krijgen.
    Dank voor de tip.

Leuke waxinehouder Marco!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wimmel Bekijk Berichten
    Leuke waxinehouder Marco!
    Dankjewel, heel simpel maar met moeite gemaakt maar smaakt naar meer :-)
    Morgen even kijken waar ik in den haag die olie kan krijgen

Mooi gemaakt. Gezellig voor de donkere avonden.
    Persoonlijk zou ik het zo laten. Helemaal niet afwerken dus. Een olie brengt wel meer kleur naar voren, maar zo heeft het zijn charme ook vind ik.

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2014
    Eenvoudig maar zeker leuk gemaakt.

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2015
    Mooi. Ik zou het toch niet onbehandeld laten, voor de brandveiligheid. Ik gebruik ook Tungolie voor het behandelen van kaarsenhouders, en dat werkt prima want Tungolie is namelijk hittebestendig. Niet goedkoop, maar je doet er wel lang mee.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BossyRangs Bekijk Berichten
    Mooi. Ik zou het toch niet onbehandeld laten, voor de brandveiligheid. Ik gebruik ook Tungolie voor het behandelen van kaarsenhouders, en dat werkt prima want Tungolie is namelijk hittebestendig. Niet goedkoop, maar je doet er wel lang mee.
    Dank voor je antwoord, vrouwlief wilde ook een handje helpen en heeft het in de pledge gezet, (meubelolie) hij is wat donkerder geworden niet heel erg lelijk maar wel jammer.

Forum Rechten