Kinzo kolomboormachine kapot.

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.419
686
Emst
Ik heb een Kinzo kolomboormachine en die is kapot.
Aan de linkerkant zit er een veer die is gebroken.
Weet iemand waar ik die kan kopen?

IMGP0494.jpg

IMGP0495.jpg

De veer is 4cm in doorsnee.

IMGP0497.jpg
 

Hubert

Actieve deelnemer
26 jan 2010
331
1
Maria Hoop (L)
Wacht even met nieuw kopen, want ik heb zoiets misschien nog liggen. Als dat klopt mag je het gratis hebben. Morgen kijk ik daar naar.
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Het is een machineveer. Ik weet alleen niet waar je ze krijgen kan. :) Eventueel zijn ze zelf relatief eenvoudig te maken, als je het materiaal hebt.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Misschien een raar idee, Het lijkt erop dat je twee slagen mist. Met flink wat kracht kan je een veer ombuigen. Dus gewoon een haaks hoekje buigen. Hij zal wel een stukje zwaarder gaan maar het werkt wel weer. Heb ik ook met een veer van de vaatwasmachine gedaan, beetje vechten in het begin maar werkte prima.
hg Hugo
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Misschien een raar idee, Het lijkt erop dat je twee slagen mist. Met flink wat kracht kan je een veer ombuigen. Dus gewoon een haaks hoekje buigen. Hij zal wel een stukje zwaarder gaan maar het werkt wel weer. Heb ik ook met een veer van de vaatwasmachine gedaan, beetje vechten in het begin maar werkte prima.
hg Hugo
.

@de Haan: Het proberen zeker waard. Eind van de veer even roodgloeiend warm stoken en af laten koelen is waarschijnlijk voldoende om het eind makkelijk buigbaar te maken zonder dat het breekt. Ik heb zo wel eens een veer ""gerepareerd""

Nou ja, de alibaba tip van bartos maakt dit alles ws overbodig :)

mvg
klaas0639
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.