vraag over Metabo tafelzaagmachine TK 1256

pieter52

Nieuw lid
9 jul 2015
17
0
Om maar met de deur in huis te vallen weet niet of ik deze vraag op de goede site plaats
Ik ben pieter en zoek voor hobby een zaagtafel
Nu kan ik de Metabo Tk 1256 kopen voor 260 euro
Nu is mijn vraag heeft iemand ervaring met deze zaagtafel en zou ik er goed aan doen deze te kopen
hoop dat ik wat reacties krijg dit is voor mij ook nieuw om het op deze manier te doe
Ben nog maar een groentje in deze wereld ;)
Alvast bedankt
 

blazoen

Actieve deelnemer
21 sep 2011
99
0
Eygelshoven
Ik heb ooit in 1999 de TK1256 gekocht compleet met onderstel, roltafel en 2 tafelverbredingen. Was echt een fijne machine. Kon er gemakkelijk mee zagen. Op het laatst echter begon de zaag wat te wringen. Ik heb er op dit forum ook over geschreven. Het spouwmes gaf toen wat problemen. Ik heb het nooit 100% kunnen verhelpen en de zaagtafel uiteindelijk weggedaan. Nu gebruik ik alleen nog een invalzaag.
De voordelen die ik toen vond: een veelzijdige zaag waarop tot wel 70 cm breed gezaagd kon worden. De roltafel was echt fijn. Verder liep de motor rustig en was de machine op onderstel gemonteerd toch nog redelijk mobiel door de wielen die eronder zaten. De stofafzuiging was redelijk en er zat een goede beveiligde schakelaar op.
Ik heb er een 3 jaar geleden zo'n 300 euro voor gevraagd. Compleet zoals beschreven. Ik denk als jij hem zo compleet voor 260 euro kunt kopen en hij is verder technisch goed is je er goede machine aan hebt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.