Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 2 van de 2

vraag over Metabo tafelzaagmachine TK 1256

Om maar met de deur in huis te vallen weet niet of ik deze vraag op de goede site plaats
    Ik ben pieter en zoek voor hobby een zaagtafel
    Nu kan ik de Metabo Tk 1256 kopen voor 260 euro
    Nu is mijn vraag heeft iemand ervaring met deze zaagtafel en zou ik er goed aan doen deze te kopen
    hoop dat ik wat reacties krijg dit is voor mij ook nieuw om het op deze manier te doe
    Ben nog maar een groentje in deze wereld
    Alvast bedankt

Ik heb ooit in 1999 de TK1256 gekocht compleet met onderstel, roltafel en 2 tafelverbredingen. Was echt een fijne machine. Kon er gemakkelijk mee zagen. Op het laatst echter begon de zaag wat te wringen. Ik heb er op dit forum ook over geschreven. Het spouwmes gaf toen wat problemen. Ik heb het nooit 100% kunnen verhelpen en de zaagtafel uiteindelijk weggedaan. Nu gebruik ik alleen nog een invalzaag.
    De voordelen die ik toen vond: een veelzijdige zaag waarop tot wel 70 cm breed gezaagd kon worden. De roltafel was echt fijn. Verder liep de motor rustig en was de machine op onderstel gemonteerd toch nog redelijk mobiel door de wielen die eronder zaten. De stofafzuiging was redelijk en er zat een goede beveiligde schakelaar op.
    Ik heb er een 3 jaar geleden zo'n 300 euro voor gevraagd. Compleet zoals beschreven. Ik denk als jij hem zo compleet voor 260 euro kunt kopen en hij is verder technisch goed is je er goede machine aan hebt.

Forum Rechten