Elektra Beckum PKU 250

Eric bijsma

Nieuw lid
10 jan 2016
5
0
Dag medeforummers,

Enige weken terug postte ik het bericht in de gelegenheid te zijn een TS2500 van Scheppach te kunnen kopen. Dit is hem niet geworden.
Inmiddels heb ik een PKU 250 van Elektra Beckum aangeschaft, compleet met alle mogelijke opties, behalve een voorritser.
Tot nu zeer tevreden over de machine en het gebruik ervan.

Het enige waar ik niet uitkom is het vlak stellen van de hoofdtafel t.o.v de roltafel.
Op 1 of andere manier krijg ik dit niet voor elkaar.

Ik weet hoe je de roltafel stelt in hoogte en je kunt hem dichterbij of verder van het zaagblad verschuiven.

Heeft iemand ervaring met deze machine ?

Bij voorbaat vriendelijk dank

Eric
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Je dient gewoon de twee profielen waar de roltafel op bevestigd zit op de juiste hoogte af te stellen, die zitten telkens op 2 punten bevestigd aan de machine..
 

Eric bijsma

Nieuw lid
10 jan 2016
5
0
Klopt petrolhead, maar als ik een lineel over de volledige breedte van de zaagtafel leg, is het absoluut niet vlak.
 

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
we kunnen wel ruilen:p ik heb een pk250 en de voorritser gebruik ik niet, het is ook een raar geval want je kunt m niet snel afstellen(moet je alles los halen), en er is ook een aandrijf bandje afgebroken. ik doe ook nooit iets met plaatmateriaal meer, alleen balken schulpen en sponningen zagen.
maar de type nummering is ook erg ondoorgrondelijk. succes
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.