Welke schuurpapier voor een Jet 22-44

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik heb een Jet 22-44 gekocht (vrijdag ophalen)
Nu heb ik geen schuurpapier voor dat ding in huis en vroeg me af, wat heb ik daar voor nodig
kan ik gewoon schuurpapier op rol kopen (x-breedte en linnen rug (oid)) of heb ik daar speciaal spul voor nodig

wat ik doorgaans prettig om mee te werken, ik zou 2 dingen willen kunnen doen, een redelijk vlotte afname (zover mogelijk met een vandikteschuurbank) en mooi fijn schuren

Korrel 60 en korrel 320 is dat wat of zit er dan ver naast ?
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Een lintzaag gekocht, een schuurmachine, toe maar!
Ik ben toch wel héél benieuwd naar je volgende project (en waag het niet met een projectJE te komen)!
Veel plezier met je aankopen.

oh ja, ik kan je niet helpen bij je vraag..... ;)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
En een draaibank en een slijpmachine :eek: en ga nog bij ronald een chuck halen ook ;-)
Maar het valt qua uitgaves wel wat mee
ik had een dubbele accuschroeftol, heb er 1 weggedaan tesamen met de accudecoupeerzaag (heb er ook 1 met draad en ik gebruik heel weinig decoupeerzaag)
ook de inca verkocht, een oud draaibankje en nog wat ander spul, dat samen met wat zakgeld schoot een heel eind op :)

Nu nog mijn vraag mbt schuurpapier, zou ik er ook 95mm op kunnen wikkelen ? lijkt me erg fijn
 

burley

Actieve deelnemer
15 jan 2012
346
0
Apeldoorn
Nu nog mijn vraag mbt schuurpapier, zou ik er ook 95mm op kunnen wikkelen ? lijkt me erg fijn

Waarom niet? Als je het papier op maat knipt en snijdt is het toch pas te maken? Volgens mij is het een kwestie van de aflopende stukken op de juiste manier knippen.
Anders even met een paar A4-tjes een test strookje maken, ben je er zo achter.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
ja zoiets dacht ik ook, gewoon iets schuiner wikkelen zodat er geen overlap is en dan de uiteinden pas knippen,
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
925
Leeuwarden
Ik heb onlangs op mijn HBM schuurmachine de rol bekleed met schuurlint van 100 mm. Met een papieren achterkant zelfs:rolleyes:. Dat lukt wel als je. Begin en eindkanten opnieuw scheef knipt in de juiste hoek.

Fons
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Rick, die van Jet heb ik ook bekeken, maar de prijs is belachelijk, 50 euro waar je voor een zelfde rol Sia maar de helft betaald én die is nog eens breder ook (minder wikkelingen als het past)
dat scheelt aardig in de portemonee ;-) iig bedankt voor je reactie

Fons, top !! als het met 100mm lukt zal het met 95 ook wel lukken, ik neem aan dat het systeem van HBM en je (opspannen schuurpapier) het zelfde is
 

Blue

Actieve deelnemer
5 jun 2013
29
3
Utrecht
Rick, die van Jet heb ik ook bekeken, maar de prijs is belachelijk, 50 euro waar je voor een zelfde rol Sia maar de helft betaald én die is nog eens breder ook (minder wikkelingen als het past)
dat scheelt aardig in de portemonee ;-) iig bedankt voor je reactie

Fons, top !! als het met 100mm lukt zal het met 95 ook wel lukken, ik neem aan dat het systeem van HBM en je (opspannen schuurpapier) het zelfde is
En? Is het gelukt met de 95mm?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.