Al veel eerder moeten kopen

potlood

Actieve deelnemer
4 mei 2014
44
0
Ik heb sinds kort de excentrische schuurmachine van bosch ( de GEX-125-150 AVE) in gebruik, en ik had beloofd om even een bericht te schrijven wat ik er van vind.
Wat een fijne machine, ik ben hier erg van onder de indruk.
Ik heb een bandschuurmachine met een de breedste zool die je kunt kopen, en 2 vlakschuurmachines, ik weet dat je geen appels met peren moet vergelijken, maar ik doe het toch.
Ik heb de bosch gebruikt om twee eiken tafels op te schuren, het gaat erg vlug,en met een prachtig resultaat.
Erg blij met deze aankoop.
 

jel2

Nieuw lid
8 jan 2016
20
2
Kempen
Potlood, met welke bandschuurder (merk – type) vergelijkt ge uw nieuwe excentrische schuurmachine van Bosch?
 

potlood

Actieve deelnemer
4 mei 2014
44
0
Hoi Jel2, ik vergelijk hem met mijn de walt bandschuurmachine met een 11cm brede zool.
Met de bandschuurmachine, moet ik erg oppassen dat ik geen voren trek in het hout, daar heb je ik met excentrische geen last van en hij schuurt ook super glad.
Daar bij heb ik een vlakschuurmachine van bosch, daar moet je een eeuwigheid mee schuren voor dat je resultaat hebt, die gebruik ik bijna nooit. (bosch groen)
Dan heb ik nog een handpalm schuurmachine van hitachi, daar ben ik wel erg tevreden over.
Ik vind opschuren niet het fijnste van een klusje,maar met de excentrische vond ik het de laatste keer erg plezierig.
 

woody

Actieve deelnemer
10 dec 2008
243
1
Oss
Goed om te lezen dit,

De GEX 125 - 150 ave, staat bij mij ook hoog op het lijstje om aan te schaffen, hoe er vaar je de ''bijzondere'' trillingsdemping? Hier word de machine om geroemd maar ik hoor iedereen eigenlijk alleen over het prachtige schuur resultaat (wat mij dan weer niet zo heel anders lijkt ten opzichte van andere excentrische schuurmachines)

Met vriendelijke groet,
woody
 

potlood

Actieve deelnemer
4 mei 2014
44
0
Ik kan de schuurmachine, alleen vergelijken met een vlak-bandschuurmachine ,en dan ben ik erg onder de indruk ,hoe snel als de bosch het hout weg neemt, in dit geval was dat eikenhout , dus ook niet een zachte houtsoort.
En dan ben ik super tevreden ,over het schuur resultaat, veel gladder dan van de andere twee machines.
Met een bandschuurnachine,moet je ook veel beter oppassen dat je geen voren in het hout krijgt, en je moet dan ook netjes met de houtdraad mee werken, dat heb je met de GEX niet.
Ik heb de GEX gekocht op aanraden van ( kris 75),waar ze op zijn bedrijf,(dus bedrijfsmatig), de festool omgeruild hebben voor de GEX, en daar hebben ze, zoals hij verteld,geen spijt van.
En ik heb er ook geen spijt van, in tegendeel ik ben er erg blij mee,en het scheelt mij uren schuurwerk, en dat vind ik niet het leukste werk
 

potlood

Actieve deelnemer
4 mei 2014
44
0
Ik heb de bosch gekocht bij, Werkzeugalarm.de, en hij koste 255 euro inclusief verzendkosten.
Dit is heel erg compleet,kijk maar even op hun site als je belangstelling hebt.
 

potlood

Actieve deelnemer
4 mei 2014
44
0
Ik heb de bosch gekocht bij, Werkzeugalarm.de, en hij koste 255 euro inclusief verzendkosten.
Dit is heel erg compleet,kijk maar even op hun site als je belangstelling hebt.
 

woody

Actieve deelnemer
10 dec 2008
243
1
Oss
Hoe is dat geregeld met garantie?
Kan ik Bosch Nederland bellen voor de standaard pickup and return service of gaat dat dan via Duitsland?

Met vriendelijke groet,
woody
 

woody

Actieve deelnemer
10 dec 2008
243
1
Oss
O peatey, dat is de versie zonder L-Box en zonder schuurpapier

Met vriendelijke groet,
Gert-Jan van Oorsouw
 

potlood

Actieve deelnemer
4 mei 2014
44
0
Dat heb je goed gezien woody,bij de werkeugalarm heb je de box, 50euro, een schuurplateau 20 euro, en 50 vel schuurpapier van bosch ook ongeveer 25 euro .
 

woody

Actieve deelnemer
10 dec 2008
243
1
Oss
Jammer alleen dat ik daar geen vvv bonnen kwijt kan :( die heb ik nog een hele stapel liggen haha

Weet jij trouwens hoe het zit met de garantie als je hem in Duitsland besteld? gaat dan dan ook via Bosch De of mag het ook via Bosch NL

Met vriendelijke groet,
woody
 

potlood

Actieve deelnemer
4 mei 2014
44
0
Ik weet niet hoe het met de garantie zit,ik ga er van uit dat er niets aan stuk gaat voor dat de garantie afloopt.
Is dit niet zo,zoek ik het dan wel uit.

Groeten Willem
 

burley

Actieve deelnemer
15 jan 2012
346
0
Apeldoorn
Ik heb toen ik mijn Bosch afkortzaag kocht (kwam uit de UK) dat nagevraagd, maar je kan gewoon bij Bosch NL aankloppen voor je garantie.
 

potlood

Actieve deelnemer
4 mei 2014
44
0
Fijn om te horen Burley,dus gewoon kopen waar de merk machines het goedkoopst zijn.
 

potlood

Actieve deelnemer
4 mei 2014
44
0
Ik heb ook de bosch ave, en heb hem uit duitsland laten bezorgen, geheel compleet voor 254 euro.
Zoek even in dit forum , er is al meer over geschreven.
 

woody

Actieve deelnemer
10 dec 2008
243
1
Oss
Fluo,
De verschillen zijn alsvolgt:
De 150 turbo is wat sterker (600watt ten opzichte van 400watt),
Hij heeft een grotere excentrische draai cirkel ( 4,5mm ten opzichte van 4mm),
Trilt iets harder ten opzichte van de 125 - 150 ave
en de 150 turbo word ook geadverteerd als 3 in 1, (fijn schuren, grof schuren en polijsten)

Maak anders even de een vergelijking op de product pagina van Bosch.

Met vriendelijke groet,
woody
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.