Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Onderwerp: Gehoekte beitels

Gehoekte beitels

Hoe het precies in het Nederlands heet weet ik niet.
    Ik ben op zoek naar Cranked-Neck Chisels

225-0010-lg.jpg

Wie weet waar ik een redelijk goedkoop setje (of een enkele 6mm tot 12mm) kan bestellen?

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Deze van Narex zijn m.i. kwalitatief niet slecht en redelijk aan de prijs in vergelijking van de andere top merken. http://www.narextools.nl/contents/nl...k_chisels.html

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Allemachtig, die is snel
    Thanks Pel.

Zien er leuk uit, maar wat doe je er precies mee?
    Groeten, Raymond

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Op plaatsen die moeilijk bereikbaar zijn met een gewone beitel zijn deze wel makkelijk, heb zelf vaak getwijfeld om ze ook te kopen, maar dit is ook weer zo iets, als je het hebt merk je pas hoe makkelijk ze zijn. Baptist heeft ze niet.

Groet Pel.
    Laatst gewijzigd door Pel; 08-02-16 om 19:59.
    Hout wirktj.

Ooit eens gelezen 'geitenvoet' beitel.
    iemand die dit kan bevestigen?

Groet, Kor
    kies ook voor hout
    http://www.kiesvoorhout.nl

Dieter Schmid heeft ze, zelfs in verschillende uitvoeringen:
    http://www.fine-tools.com/stemmm.html

rob
    Laatst gewijzigd door Rob van Rotterdam; 09-02-16 om 08:13. Reden: aanvulling

Bij Dieter had ik ze inderdaad gevonden, maar dan via Cranked Paring Chisel.
    Meeste plaatjes komen van USA site en zijn vaak niet te bestellen of erg kostbaar.
    Het duurde op de site van Dieter even voor ik in de gaten had dat het een Duitse site was.
    Inderdaad mooie beitels, maar niet op voorraad en vanuit Duitsland komt er bij de prijs van €47 nog €10 verzendkosten bij.
    Die van Narex zien er goed uit, zijn de helft in prijs met €8,85 verzenden. Lijkt me voorlopig een keurige prijs.

l_gebogen beitels.jpg

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Voor de moeilijk bereikbare plaatsen heb ik vorig jaar twee beitels laten maken. Kost wat, maar dan heb je ook iets moois. Zelf het hout aangeleverd voor de handvatten. Ben er heel blij mee n het werkt heel fijn.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    @Grizzly, Ik heb schietbeitels van Narex bevallen goed is niets mis mee.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Forum Rechten