Laatste werkstukken

Guus'56

Actieve deelnemer
9 jan 2012
63
0
Apeldoorn
Hallo allemaal,
Ik ben al een tijdje niet op het forum geweest. Toch weer even rondgesnuffeld en heel veel mooie dingen gezien. Werd daardoor aangespoord om weer eens wat van mijn werk te laten zien. Met name in de wintermaanden maak ik houten beelden, 2 of 3 projecten per jaar. Ik doe dit 2 ochtenden per week bij een amateurkunstenaarsvereniging in Apeldoorn, waar ook veel wordt gebeeldhouwd in steen, geboetseerd en geschilderd. Kijk maar eens op onze site: www.de-pretentielozen.nl. Hieronder wat ik het afgelopen jaar heb geproduceerd.

29-20150427_124904.jpg

'Kraanvogels', gemaakt van walnotenhout. Dit hout komt van een zelfgekapte en verzaagde boom. Goed gedroogd en na 1 1/2 jaar bewerkt tot 3 vogellijven. Verder kopernagels en koperbuis gebruikt. Hoogte ongeveer 1.20 m.

20151027_161403.jpg


Van het restant notenhout vervolgens een klein beeldje gemaakt: 'Embrassez-moi' van 25 cm hoog. Vader en kind.

facebookfoto uil2.jpg

Van een gekregen stuk 'goudenregen'-hout deze uil gemaakt en geplaatst op zwart houten sokkeltje op 2 koperen pootjes. Ongeveer 30 cm hoog.


Verder staat nog op het programma: het eindelijk afmaken van de Koningsmakreel waarvoor ik jaren geleden al hout heb gekocht bij Massavehout (eerste foto) Diverse houtsoorten: eik, iep, noten, teak en jatoba op patroon gezaagd en op triplex ondergrond gelijmd. Is de afgelopen jaren echt 'stopwerk' geweest. Nu bijna klaar, alleen nog afwerken, schuren, vernissen, oogje erin en zwarte kitnaadjes plaatsen (tweede foto). Afmeting: 1.30 m x 60 cm

De laatste foto is een beeld, genaamd 'One-of-us' van Tulpenboomhout. Heel fijn om mee te werken met mooie structuur. De beide delen komen aan elkaar met pinnen van koper of RVS. Hoogte 90 cm.

DSC03583.jpg

Koningsmakreel.jpg

20160204_112249-1.jpg




Nou ik ben weer helemaal bij. Hopelijk vinden jullie het leuk om te zien. Belangstellenden zijn altijd welkom om ons aan het werk te zien. Voor tijden zie onze site: www.de-pretentielozen.nl
 
P

Pel

Guest
Heel mooi Guus, vooral vader en kind vind ik mooi gestileerd, als het koper van de kraanvogels gepatineerd is zal het m.i. nog mooier uitkomen, ook de koningsmakreel is zonder meer prachtig met die verschillende houtsoorten.

Groet Pel.
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
De lijnen in vader en zoon zijn inderdaad erg mooi, mijn favoriet is echter de uil.

Mooie werkstukken Guus!
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Mooie projecten Guus. Ik waarder en heb respect voor uw kunstwerken. Een dikke pluim van me.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.