figuurzaagmachine

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Geweldig zeg van H Katan.
Het is in ieder geval voor een mooi doel, dat is zeker!
Veel plezier met je figuurzaag Jolien, dat zal vast wel lukken.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
925
Leeuwarden
Er is een mooi gezegde (waarbij het er op lijkt dat helaas niet zo veel mensen er nog waarde aan hechten) dat hier zeer van toepassing is: "wie goed doet, goed ontmoet" = (wie goede dingen doet voor andere mensen kan soms ook goede dingen terug krijgen)

Zeker voor jou van toepassing Jolien, veel succes er mee!


Fons
 
Laatst bewerkt:

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Er is een mooi gezegde (waarbij het er op lijkt dat helaas niet zo veel mensen er nog waarde aan hechten) dat hier zeer van toepassing is: "wie goed doet, goed ontmoet" = (wie goede dingen doet voor andere mensen kan soms ook goede dingen terug krijgen)

Zeker voor jou van toepassing Jolien, veel succes er mee!


Fons

Inderdaad dat gezegde ken ik ook Fons. Maar toch, dit is iets wat ik nooit had durven dromen of hopen! Binnen enkele dagen ga ik hem in ontvangst nemen. Kan niet wachten om ermee te oefenen en nog meeer speelgoed te maken voor al de kinderen!!!
 
P

Pel

Guest
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst Jolien, nu kun je bochtjes zagen.:)

Groet Pel.
 

H.Katan

Actieve deelnemer
15 jan 2014
244
1
Veel plezier er mee, ik ben benieuwd wat het allemaal voor moois op gaat leveren .
De chocola is bjna op :)
 
Laatst bewerkt:

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
13523966_10208363631242637_818619205_o.jpg
Aan het uittesten welke dikte het beste is, en dan de juiste verhoudingen tussen de dieren uitzoeken :D. Wat zal ik plezier beleven tijdens het maken van de dierenfiguurtjes! Kan je niet genoeg bedanken Hans!
Ocharm mijn auto's, camera's en walkie talkies die nu natuurlijk even stil liggen haha :D
 

Dr. Bob

Nieuw lid
22 dec 2012
12
3
Jolien,
Van harte gefeliciteerd met het cadeau dat je hebt gekregen. Wat ik in de hele discussie hierboven niet tegenkom is welke zaagjes je gebruikt. Volgens mij heeft een Huvema zaagjes nodig met haakjes om ze in te haken. Om die haakjes te bevestigen heb je wat diepere zaagjes nodig, waardoor het eerder gaat knellen in krappe bochten. Dit zorgt voor breken van het zaagje of verbranding. Ik heb om die reden een Hegner 1 gekocht, bovendien is de keuze in zaagjes zonder haakjes vele malen hoger. Bouwmarktzaagjes zijn in verhouding erg duur en slecht van kwaliteit. Er zijn 2 bekende (amerikaanse) sites waar je kwalitatief zeer goede zaagjes kan kopen, die in verhouding veel goedkoper zijn. Ik zaag al jaren 3 cm beuken zonder probleem. De gouden tip die je van mij krijgt: Zorg dat je zaagblad haaks op de zaagtafel staat. Dit kan je gemakkelijk controleren door een blokje hout een klein stukje in te zagen en om te draaien. Als je zaagblad dan nog goed in de zaagsnede past staat het precies haaks. Dit zorgt voor minder frictie in de bochten en dus minder breken.
Ja, ik ben figuurzaag fanaat. Als je het leuk vindt om puzzels te maken, kijk dan eens of je dit boek in de bibliotheek kan krijgen, of ergens 2e hands: https://www.boekwinkeltjes.nl/b/154158702/Puzzels_Figuurzagen_Met_grote_patronen_en_handleiding. 2e hands een goedkoop boek, met hele simpele, speciaal voor kinderhanden bedoelde puzzels. Alle boeken van spielman zijn aan te raden als je van puzzels maken houdt, maar daar zitten ook moeilijkere tussen. Als je interesse hebt kan ik wel wat foto's van voorbeelden uit het boek naar je opsturen. In de bijlage zal ik wat voorbeelden toevoegen van wat ik met de figuurzaag maak.S7300894klein.jpgIMG_2092a.JPGIMG_9039a.jpg1003523_426365444145096_234173411_n.jpgIMG_9045a.jpgIMG_9247.jpgIMG_9398a.jpgIMG_9360a.jpg1536621_506102746171365_635349176_n.jpgIMG_9400a.jpg
 
Laatst bewerkt:

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Jolien,
Van harte gefeliciteerd met het cadeau dat je hebt gekregen. Wat ik in de hele discussie hierboven niet tegenkom is welke zaagjes je gebruikt. Volgens mij heeft een Huvema zaagjes nodig met haakjes om ze in te haken. Om die haakjes te bevestigen heb je wat diepere zaagjes nodig, waardoor het eerder gaat knellen in krappe bochten. Dit zorgt voor breken van het zaagje of verbranding. Ik heb om die reden een Hegner 1 gekocht, bovendien is de keuze in zaagjes zonder haakjes vele malen hoger. Bouwmarktzaagjes zijn in verhouding erg duur en slecht van kwaliteit. Er zijn 2 bekende (amerikaanse) sites waar je kwalitatief zeer goede zaagjes kan kopen, die in verhouding veel goedkoper zijn. Ik zaag al jaren 3 cm beuken zonder probleem. De gouden tip die je van mij krijgt: Zorg dat je zaagblad haaks op de zaagtafel staat. Dit kan je gemakkelijk controleren door een blokje hout een klein stukje in te zagen en om te draaien. Als je zaagblad dan nog goed in de zaagsnede past staat het precies haaks. Dit zorgt voor minder frictie in de bochten en dus minder breken.
Ja, ik ben figuurzaag fanaat. Als je het leuk vindt om puzzels te maken, kijk dan eens of je dit boek in de bibliotheek kan krijgen, of ergens 2e hands: https://www.boekwinkeltjes.nl/b/154158702/Puzzels_Figuurzagen_Met_grote_patronen_en_handleiding. 2e hands een goedkoop boek, met hele simpele, speciaal voor kinderhanden bedoelde puzzels. Alle boeken van spielman zijn aan te raden als je van puzzels maken houdt, maar daar zitten ook moeilijkere tussen. Als je interesse hebt kan ik wel wat foto's van voorbeelden uit het boek naar je opsturen. In de bijlage zal ik wat voorbeelden toevoegen van wat ik met de figuurzaag maak.Bekijk bijlage 50115Bekijk bijlage 50116Bekijk bijlage 50117Bekijk bijlage 50118Bekijk bijlage 50124Bekijk bijlage 50125Bekijk bijlage 50119Bekijk bijlage 50120Bekijk bijlage 50121Bekijk bijlage 50122

Dag Bob,
Bedankt voor al je tips en extra informatie! De figuurzaagmachine was echter bij de vorige eigenaar al verbouwd zodat er beide soorten zaagjes in kunnen :) met en zonder pinnetje. Momenteel gebruik ik zaagjes zonder pinnetjes.

Mooie werkstukken heb jij gemaakt zeg!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.