Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23
    Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

eerbetoon aan houtsoorten

hier wat foto's van het lopende project. waarschijnlijk is dit voorlopig het laatste grote project voor het draaien. ik zou altijd al eens een porthole-vaas maken a la malcolm tibbits. deze vriendelijk meneer heb ik een mailtje gestuurd met de vraag of ik zijn idee mag gebruiken, leek me wel net zo netjes. "no problem"" was het antwoord.

als 1e een foto van het ontwerp

Attached files

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Re: eerbetoon aan houtsoorten

deel 2 : zagen van latten en segmenten. het meerendeel van de vaas bestaat uit canadees esdoorn. hier tussen komt dun kersenfineer. de vaas krijgt 2 "feature"rings met "portholes" , in elk gat komt een verschillend stuk hout als een soort van eerbetoon

Attached files

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

deel 3 : feature-ring. dit is een redelijk ingewikkeld stukje lijmwerk maar valt zeer goed te doen als je nauwkeurig blijft werken

Attached files

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

hier een foto van het zaaghulpje wat ik hiervoor gebruikt hebt, leek me een enigzins veilige optie. de klem heb ik gekocht bij axminister. dit heet een toggle clamp. dit is voor mij een echte uitkomst.

Attached files

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

nou, dat was het werk voor vandaag. de eerste drie ringen zijn ook al op elkaar gelijmd. eerst een bakje koffie drinken en dan nog 2 ringen erop lijmen. je kan ongelovelijk veel werk verzetten als je een hele dag bezig kan. gelukkig is mijn vrouw zo begripvol

ik hoor graag weer alle op- en aanmerkingen. op deze manier leer ik steeds een beetje bij.

rick

Interessant om te zien hoe er een gesegmenteerd draaiwerk wordt gemaakt! Ik blijf dit volgen, dit vind ik mooi om te zien.

ja ik ben wel degelijk fan Van jou .je bent zo open/positief gemotiveerd tot en met ,sociaal ,intelligent ,kortom vrij geniaal ,dat je geen einstein van je achternaam heet is me nogsteeds verbazend Rick mijn complimenten ,vooral toen ik weer eens iets zag vn jou wist ik gelijk dat ik moest kijken,vooral omdat de titel uit mijn mond zou kunnen zijn gekomen ,ben net uit de werkplaats vandaan en zit ook maar aan de koffie ,moet zeggen wat is redwood een raar iets om te draaien,vrij lekker om te draaien hoor daar niet vn ,sowieso gemiddeld valt elke houtsoort wel goed te draaien,zolang je weet hoe scherp je gereedschap moet zijn ,maar waar ik me dus nogal over verbaasde ,de groei ringen die ontstaan zijn in de winter ,,die voel je wel zodanig duidelijk,en door het draaien word die tekening al vrij grappig en chaotisch ,sta er een beetj mee vast in me hoofd,dat het niet zoals de gemiddelde houtsoorten mooi glad word ,maargoed fuck it back to you,

ik vind je gesegmenteerde werk echt geweldig geniaal,en ik vind het iets,dat ik gewoon zou moeten leren .daarom vraag ik bij deze enige uitleg erover,hoe bepaal je bv de aantal graden ..
    en maak jij een doorsnede tekening van het boven aanzicht om te bepalen hoeveel stukjes je nodig hebt om rond te worden,of hoeveel kanten hebben die ringen die jij maakt uit die blokjes. ,,nogmaals Geniaal,zou je me ook op de hoogte willen houden over wanneer weer zo een beurs is zoals in drachten waar we elkaar hebben ontmoet. en als ik nou eens wist hoe ik me fotos kon verkleinen zodat ik fotos hier erop kan zetten,ook bijvoorbeeld van het stukje chinees hout wat ik van jou had gekregen,kan je wel ff een link van me hyves geven waar je fotos kan zien vn mijn werk tot nu toe. Fijne week alvast,en goodluck ,

ga met het hout om zoals je met je personen omgaat waar je om geeft.

maargoed dat doe jij sowieso wel.

leuk om op te maken uit die tekening van de vaas dat jij ook links bent(Y)

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

@houten hart
    links? nope, ik schrijf met rechts maar met dergelijke tekening gebruik ik soms beide handen. bedankt voor de complimenten. ik ben zeer benieuwd wat je met het stukje chechen gemaakt hebt. stuur anders een PB met de link naar je hyvespagina. ik hoop rond de middag weer verder te kunnen gaan met de productie.
    rick

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

weer even een korte update,als eerste een foto van een deel van de bovenkant van de vaas met een kleine "featurering".

Attached files

Forum Rechten