HBM van dikte schuurbank

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een vandikteschuurbankje
Jet is me (nieuw) te duur en een gebruikte kom ik niet vaak tegen
Vandaag was ik bij Remco van de Zaagfabriek en die had ook een HBM staan

Nu vond ik met name de Jet interessant omdat die open is aan 1 zijde en je dus je werk stuk kon keren, zo word 56cm ineens 112
Volgens Remco kon dat ook met die van HBM als je de eindbeugel weglaat
het zou in mijn geval om de 3156 gaan

Zijn er mensen hier die daar (ook) ervaring mee hebben ? dat zou mijn keuze een stuk makkelijker maken
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Hmmm, ik begreep van de zaagfabriek dat hij er wel tevreden over was
als de buitenste klem vast zit kan ik me weinig voorstellen van onnauwkeurigheid
het is dan en cilinder in vaste positie, alleen als de rol niet goed rond is zou dat een probleem kunnen geven (lijkt me)
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Als de constructie vergelijk met de 22-44 gaat open gebruik hem naar mijn idee niet worden. Veel te weinig staal om de opbuiging op te vangen lijkt me.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ok dank,

Het draadje kan verder op slot, heb net een Jet 22-44 Plus gekocht :) volgende week ophalen ;)
Lang leve Ebay
 
Laatst bewerkt:

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Ik heb een oudere HBM staan, de wals is in onbalans geraakt omdar de balanceergewichtjes er deels uit vallen, dus die eindvergrendeling is echt nodig om de trilling nog enigszins te beperken. Hij schuurt niet echt evenwijdig, maar daar wil ik nog eens de tijd voor nemen om dat met wat vulplaatjes op te lossen. Overigens toen ik de machine nieuw kocht schuurde hij ook niet prettig als je de wals op het uiteinde niet fixeerde.

Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.