Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

clinderschuurmachine kiezen voor alternatief of wachten op Jet

Ik had bedacht dat ik wel een cilinder schuurmachine (vandikteschuurmachine) kon gebruiken voor mijn hobby instrumentbouw. Uiteindelijk een Jet 10-20 besteld bij een Duitse firma, om een lang verhaal kort te maken, de oude machines die nog bij de supplier stonden kwamen niet door de kwaliteits keuring heen en de nieuwe machines komen pas eind maart binnen (staan nu op een boot).

In de eerste instantie wou ik dan wel upgraden naar een 16-32, maar die komen ook pas eind maart. Als alternatief hebben ze wel een Holzmann ZS 400U die meteen geleverd kan worden. op de site staat ook nog een holzstar-zsm-405, die beide exact hetzelfde zijn als de HBM MS3140, maar dan in een ander kleurtje/onerstel.

Heeft er iemand hier ervaring met de HBM/Holzstar/Holzman in vergelijking met de Jet? Ik kan zo geen reviews vinden van de machines.

Wat is wijsheid? gaan voor het alternatief, of nog 2 maanden geduld hebben en voor een van de Jet modellen gaan.

De projecten waar ik nu mee bezig ben zijn voor mezelf en hebben dus geen harde deadline (hoewel ik wel sta te popelen om verder te gaan, en wat betreft ruimte op onze multifunctionele zolder is misschien beter om toch voor de kleinere Jet te gaan...)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy_ Bekijk Berichten
    De projecten waar ik nu mee bezig ben zijn voor mezelf en hebben dus geen harde deadline (hoewel ik wel sta te popelen om verder te gaan, en wat betreft ruimte op onze multifunctionele zolder is misschien beter om toch voor de kleinere Jet te gaan...)
    Volgens mij heb je met de formulering van je vraag het antwoord al gegeven .........
    Met vriendelijke groet, Ronald

Daar is natuurlijk wel omheen te werken, ik kan de machine evt ook nog kwijt bij een vriend van me die een grote werkruimte/schuur heeft voor zijn werk.

De vraag blijft dus of er iemand ervaring heeft met de andere machines

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders, mvg .

Ik had het topic gisteren wel gezien, maar toen stonden er nog geen reacties in

lijkt erop dat ik dus toch beter wat geduld moet hebben

Mijn Jet is vandaag aangekomen ;-)

gelijk een testje gedaan werkt perfect ....

De mijne ook!

Ik was toevallig een keer thuis aan het werk (oppas voor de kinderen was ziek), komt er opeens - zonder bericht vooraf - een vrachtwagen langs met de Jet. Paar weken eerder dan ik verwacht had.
    Helaas nog niet kunnen testen, maar dat gaat dit weekend zeker gebeuren. Nog even een reductie mof regelen voor de afzuiging.

Heren, gefeliciteerd en vergeet de uitgebreide review niet!
    Met vriendelijke groet, Ronald

Forum Rechten