Leuke bestelling :)

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Krijg net een telefoontje:

"Wim, weet je nog die pen welke ik cadeau heb gehad van je?"
'Ja natuurlijk, heb je er een beetje schik van?'
"Ja, en ik gebruik hem op het werk. Nu zit ik op dit moment in een vergadering en onze directeur welke nu naast me zit zag mijn pen en vroeg waar die vandaan kwam. Dus ik heb hem verteld dat je die zelf maakt. Nu wil hij graag weten wat ze kosten enzo en ik moest je gelijk even bellen"

Lang verhaal kort: Ik heb nu een bestelling om in een weekje tijd 15 pennen te draaien, van verschillende soorten hout, verschillende kleuren materiaal, en naar mijn eigen keuze of ze wel of niet gesegmenteerd zijn. Men wil voor 15 man pennen welke ze zelf uit mogen kiezen.

Nu heb ik nog voor iets meer dan 20 pennen materiaal liggen voor het Sierra model, zowel met als zonder stylus tip, en ik heb nu toegezegd deze allemaal te maken, te leveren en degene welke over blijven na het kiezen krijg ik dan terug. Zo is er minder kans dat iemand ontevreden is over de pen wat eventuele extra verkoop positief beïnvloed. Dankzij Rick heb ik nog meer dan genoeg pen blanks van 8-10 verschillende houtsoorten. Ik hoef alleen maar een extra lading CA bij de Action te gaan halen.

Ik ben ff een blije rakker nu :).
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Ik heb het afgelopen half jaar soms inderdaad pennen weggegeven aan goede vrienden en familie voor verjaardagen/feestdagen en er komt eigenlijk altijd wel een extra pen uit voor verkoop. Deze keer iets meer :).

Dus ja, je hebt helemaal gelijk.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.760
146
Rotterdam
Dat is een leuk bericht!
En het wordt helemaal leuk als je er iets aan over kan houden. Dat kan je dan weer mooi in de hobby investeren.
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Hehe, ze vroegen niet wat het kostte maar of het onder een bepaald bedrag gehouden kon worden. Laten we zeggen dat ik na aftrek kosten bijna de helft van mijn Jet 1221VS terug verdiend heb.
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Ikzelf zou er niet blij van worden Wim.
Allereerst heb ik na 48 jaar bouwtimmerman veel te dikke vingers voor dat fijne priegelwerk.
En zoveel van hetzelfde, ook nog in vrij korte tijd, nee niets voor mij.

Maar zo hebben we denk ik allemaal onze voorkeur voor wat we graag maken.
Ik waardeer jou werk zeker wel en ik vind het voor jou dus ook hardstikke leuk dat je zo'n opdracht krijgt.
En ik ben er ook zeker van dat jij de opdrachtgever niet gaat teleurstellen.
Veel (pen)draaiplezier.
Gr.Rien.
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Ikzelf zou er niet blij van worden Wim.
Allereerst heb ik na 48 jaar bouwtimmerman veel te dikke vingers voor dat fijne priegelwerk.
En zoveel van hetzelfde, ook nog in vrij korte tijd, nee niets voor mij.

Maar zo hebben we denk ik allemaal onze voorkeur voor wat we graag maken.
Ik waardeer jou werk zeker wel en ik vind het voor jou dus ook hardstikke leuk dat je zo'n opdracht krijgt.
En ik ben er ook zeker van dat jij de opdrachtgever niet gaat teleurstellen.
Veel (pen)draaiplezier.
Gr.Rien.

Mooi he zo'n forum met zoveel verschillende smaken? :) Mijn vader zit ook al 45 jaar in de bouw, origineel als timmerman en als die bij ons thuis al iets maakte, dan waren het kasten en bedden. Ik verbaas me nu steeds meer dat ik daar destijds nooit interesse voor had.

Qua pennen, inmiddels zijn er 15 blanks geboord, tubes er in gelijmd en afgevlakt aan de zijkanten. Ik ben nu echt dolblij met dat bandschuurmachientje, simpel maar doeltreffend. Ik vermoed dat ze maandagavond allemaal af zijn en dan ben ik ff klaar met pennen gok ik :).

Ooit ga ik ook schalen draaien Rien, later als ik groot ben :).
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Hehe, ze vroegen niet wat het kostte maar of het onder een bepaald bedrag gehouden kon worden. Laten we zeggen dat ik na aftrek kosten bijna de helft van mijn Jet 1221VS terug verdiend heb.

En iedereen gaat nu spontaan google'n wat een Jet 1221VS kost ;)
Ik zie trouwens als ik op google maps kijk een dikke-grijns smilie boven montfoort staan, dat is zeker waar jij woont ;-)
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Foto's is een probleem op dit moment, mijn telefoon stelt niet scherp meer sinds een dag of 3-4. Maandag gaan we een nieuwe bestellen via de zaak of wellicht kunnen ze hem repareren.

Ik moet sowieso eens gaan denken aan een normale camera welke goed is in productfotografie. Dus geen 400+ euro camera met allerlei toeters en bellen, nee gewoon een simpel, vrij goedkoop ding, welke ik op een klein statief zet en welke product foto's maakt. Hoeft verder niets op te zitten.

- - - Updated - - -

En iedereen gaat nu spontaan google'n wat een Jet 1221VS kost ;)
Ik zie trouwens als ik op google maps kijk een dikke-grijns smilie boven montfoort staan, dat is zeker waar jij woont ;-)

Jup thats me :).

- - - Updated - - -

Helemaal mee eens, behalve dan dat ik later (op 64 jarige leeftijd) nog steeds niet erg groot ben.

Het grappige is, ik ben juist veel te groot, ook volgens mijn dokter :).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.