tips ivm. mijn badkamermeubel

Benensam

Actieve deelnemer
27 nov 2013
87
0
Hallo,
Ik heb een badkamermeubel ontworpen in platen Lumberwood (fingerjoints).
In bijlage vinden jullie het ontwerp. Alles in 3,33cm dik.
Hebben jullie bemerkingen?

Tevens heb ik de ladefronten in mdf gemaakt om de grip en functionaliteit te testen.

Het 3,33 cm dik frontpaneel is 45graden afgeschuind. De ruimte tussen de frontpanelen van de lades is 2cm.
Daarna heb ik van de tip 0,5 cm afgedaan zodat er uiteindelijke een ruimte van 3cm tussen de frontpanelen ontstaat.
Zouden jullie deze frontpanelen anders maken , afronden of ...

Dus voor ik eraan begin, graag het advies van kenners :)
Thanks!

Bekijk bijlage op_maat_badkamermeubel_-_SketchUp.pdfBekijk bijlage IMG_1452.pdfBekijk bijlage op_maat_badkamermeubel_-_SketchUp1.pdf
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Tjonge u krijgt maar weinig advies!

Die overstek rechts is esthetisch gezien een opvallend dingentje.

Uw omschrijving vind ik moeilijk lezen. Maar dat ligt aan mij.

Frontpaneel 3,33 cm dik Tjonge!
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Ik sluit me bij Bob of Martin aan. Dat overstek weglaten of symmetrisch maken (maar dan zou ik het meer overstek geven).
Verdere vormgeving is zo smaak gebonden en afhankelijk van de verdere inrichting (stijl) van de ruimten. Een variant zou kunnen zijn om ook tussen lades en body zo' grote sponning terug te laten komen (hoewel ik het betwijfel, maar papier/sketchup is geduldig).
Hoe kom je terecht bij materiaaldikte van 33,3mm?
 

Benensam

Actieve deelnemer
27 nov 2013
87
0
Hallo,
Bedankt voor de reacties
Hoe kom ik aan de materiaaldikte van 33,3mm? De dikte omdat mijn vrouw dat mooi vindt :). De juiste dikte van 33,3mm omdat de gelameleerde rubberwoodpanelen van rond de 3cm 3,33cm standaard zijn.
Voor het frame is die dikte wel mooi. Vinden jullie het voor de fronten overdreven en niet mooi? Ik dacht ze toch maar in 33,3mm te maken daar ik dan slechts 1 groot paneel (en nog overschot heb) dien te kopen van 1,10m op 4,50m.

Ja die oversteek, hoort inderdaad een woordje uitleg bij. Vergeet de oversteek maar. Dat is de hoek waar loodrecht een andere kast tegen komt. en zo wordt het mooi 1 geheel.
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Rubberwood. Beetje gegoogled en gezien dat er meerdere maten leverbaar zijn.

http://www.dshouthandel.be/index.php?route=product/search&search=Rubberwood

Voor het kader kan het wel mooi kijken zo n dikke rand.
Die tussenliggende en staande delen lijken mij wat overkill in die maat.
Ik zou ze achter de ladefronten verstoppen, maar dan in 15 of 18 mm.
En dan alleen de staande delen. De delen tussen de laden hebben geen functie.
De dikte van de ladefronten zie je niet als de la dicht is, dus waarom daar dan 33mm.
Werkt u met een verborgen greep of komen er handgrepen op?
Er is tegenwoordig een mechanische ladegeleider met tip on en soft close.
Druk en hij gaat stukje open en duw terug en hij sluit vanzelf.

Een plaat van 110 cm x 450 cm weegt iets meer dan 100 kg. Lekkere handeling om mee te werken.

succes met de uitvoering!
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Ff een kleine opmerking het is OF softclose OF push to open. Die twee vind je (nog) niet samen op een geleider. Maar ik denk dat je die 45graden als greep gaat gebruiken? 33 mm dikke fronren is wel overdreven hoor. Tis een beetje als je zolderraam negen cm dik maken want het oogt zo mooi...
 

Philipp-Brunke

Actieve deelnemer
11 sep 2013
52
0
36
Zeeland
En mocht je push to open willen gebruiken adviseer ik je om ook de tussen liggers te bestellen zodat alles symmetrische open dicht gaat!.
Ik had dit in het begin niet gedaan en heb toch maar bij blum een setje gekocht die je er tussen kan klikken nu werkt het perfect!
 

Benensam

Actieve deelnemer
27 nov 2013
87
0
Ja, de 45 graden wou ik als greep gebruiken. Ik ga dan ook alles in 2,2cm dik Rubberwoodpaneel maken, ook de fronten uiteraard. Het topblad ga ik dan optisch verdikken door een stukje dwars op het topblad vast te maken beiden in verstek 45graden gezaagd.
En meteen ook stukje goedkoper. Ook mooi meegenomen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.