Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

ketel in tuinhuisje intalliatie

Ik heb een mooi klein tuinhuisje in mijn tuin en ik wil een Intergas Kombi Kompakt HRE 36 30A ketel installeren, maar het huis is van hout gemaakt, en ik weet niet of het gevaarlijk kan zijn. Wat denken jullie? Moet ik kiezen voor een minder sterke ketel?

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Die capaciteit is overkill voor een klein tuinhuisje. Als je een gasgestookte ketel deskundig laat installeren is het ding niet gevaarlijk (met name op de constructie van de doorvoer(en) letten.

Als je deze ketel alleen wil gebruiken om het tuinhuisje te verwarmen is hij veel te groot. Als je hem alleen in het tuinhuis op wil hangen, maar er een flink woonhuis mee wil verwarmen is dat geen enkel probleem. Je moet alleen zorgen dat het er niet vriest. Brandgevaar is bij een volgens de regels geplaatste ketel geen probleem. De rookgassen zijn tegenwoordig zo ver afgekoeld, dat het afvoermateriaal van kunststof kan zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chevy66 Bekijk Berichten
    Als je deze ketel alleen wil gebruiken om het tuinhuisje te verwarmen is hij veel te groot. Als je hem alleen in het tuinhuis op wil hangen, maar er een flink woonhuis mee wil verwarmen is dat geen enkel probleem. Je moet alleen zorgen dat het er niet vriest. Brandgevaar is bij een volgens de regels geplaatste ketel geen probleem. De rookgassen zijn tegenwoordig zo ver afgekoeld, dat het afvoermateriaal van kunststof kan zijn.
    Chevy66; jij kwam een maand geleden met een Honeywell driewegkraan en een tweede thermostaat?
    Dan heeft deze man voldoende aan een radiator plus thermostaat in z'n tuinhuis.
    http://www.woodworking.nl/showthread...warming+schuur
    Laatst gewijzigd door willem1958; 05-02-16 om 18:44.

Ik wist niet dat het om hetzelfde tuinhuis ging. Maar deze ketel is veel te groot. Als je dat vermogen in dat tuinhuis wil gebruiken, moet je alle wanden volhangen met radiatoren.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Niet hetzelfde tuinhuis. Ik ben er wel uit. Ga van de zomer maar 's graven..

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Met die ketel en je muren vol met radiatoren is je tuin ook definitief sneeuwvrij

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chevy66 Bekijk Berichten
    Ik wist niet dat het om hetzelfde tuinhuis ging. Maar deze ketel is veel te groot. Als je dat vermogen in dat tuinhuis wil gebruiken, moet je alle wanden volhangen met radiatoren.
    Ik bedoelde met m'n bericht ook niet hezelfde tuinhuis, sorry voor de verwarring.
    Het ging mij om het principe; ik vond het idee wat jij kort geleden opperde een heel goed idee en een goedkope oplossing en ik dacht dat dit voor deze man z'n kleine tuinhuisje ook een goede oplossing zou zijn.

Forum Rechten