Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Volgend project: een waadnetje voor het vliegvissen

Houtstrips stoombuigen en lamineren:

Essen, Amerikaans noten, en bubinga

Hallo Henk.
    Heb je ook een foto van het complete apparaat?
    vr.gr. Jan Pranger.
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Apparaat? Je bedoelt het netje? Er staan nu twee foto's toch, een van het hele frame, en een detail van de insert. De netzak ga ik nog (zelf) knopen en is dus nog niet af. Of bedoel je het stoomapparaat? Een PVC buis en een behangafstomer. en een buigvorm op een MDF onderplaat.

Goed gelukt Henk. Lijkt sprekend op de mijne (kant en klaar gekocht).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Kluck Bekijk Berichten
    Goed gelukt Henk. Lijkt sprekend op de mijne (kant en klaar gekocht).
    Ik zal m jou vooralsnog maar niet van dichtbij laten zien. Er zitten nog wel wat bespreekpuntjes aan...

Henk ik bedoel compleet met net. Is het een soort schepnet misschien? Of vang je er vliegen mee om te vliegvissen?
    Ik zou hem ook willen maken voor mijn vliegvissende schoonzoon. Om te vissen vliegt hij namelijk vaak naar Noorwegen, Zweden, Engeland of Schotland.
    Zie het plaatje wel als ie klaar is.
    vr.gr. Jan Pranger - achterhetnetvisser.
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Een makkelijk hanteer en draagbaar schepnet Vind de suggestie voor de vliegen wel heel geinig

Briljant, kan je er ook vliegen mee vangen? . Jan wij vliegvissers binden de vliegen van veren. Daarmee gaan we de vissen verleiden. Eigenlijk is hett voor een leek ook niet logisch. De meeste vissers vissen met gekochte maden of wormen. Of vangen hun aas.

Ziet er goed uit Henk, mooie combinatie ook van hout.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan pranger Bekijk Berichten
    Henk ik bedoel compleet met net. Is het een soort schepnet misschien?
    Ja, het is een schepnet, om de gevangen vis uit het water te tillen. Het is specifiek (nou ja, min of meer) een net voor het vliegvissen omdat je bij die vorm van vissen meestal met een waadpak in het water (de rivier of beek) staat en dus geen schepnet met lange steel nodig hebt. Daarnaast is vliegvissen een (min of meer) traditionele vorm van vissen, waarbij meer dan bij andere vormen van vissen gebruik gemaakt wordt van 'traditionele' materialen en gereedschappen. Vandaar zo'n uit gelamineerd hout opgebouwd schepnet. Hoewel er ook voldoende ruimte is voor allerlei high-tech materialen en gereedschappen. Maar die maak je dan weer minder makkelijk zelf.

Ik zou hem ook willen maken voor mijn vliegvissende schoonzoon. Om te vissen vliegt hij namelijk vaak naar Noorwegen, Zweden, Engeland of Schotland.
    Zie het plaatje wel als ie klaar is.
    De netzak moet nog gemaakt - ga ik ook zelf knopen. Maken van zo'n apparaat is geen hogere wiskunde, maar vergt wel wat investering in tijd en toeters en bellen (stoomkist en buigmal).

Forum Rechten