Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 26

Welk zaaglint om te schulpen

Mijn Inca lintzaag staat te koop, na een paar maal met Tuoh pm's te hebben gewisseld ga ik toch een Elektra Beckum kopen
    Deze uitvoering is met een extra grote tafel wat wel prettig is, een zaaghoogte van bijna 30 cm is toch ook wel een punt voor mij

Ik heb ook alle reacties hier op het forum gelezen en met de zaaglinten van tuffsaws zaagt deze machine zeer goed
    enige punt is het afstellen, daar heb ik voldoende tijd voor én...ik zie wel een uitdaging om te kijken of dit aan te passen is (misschien een nieuw/vervangend stuk maken daar waar nodig/mogelijk)

Anyway: ik wil natuurlijk wat zaaglinten bestellen bij Tuffsaws, belangrijk is hier dat ik ook goed wil kunnen schulpen, zowel nat als droog hout
    Welke linten zouden jullie daarvoor adviseren ?

De andere linten kom ik wel uit (en anders kom ik daar nog op terug) het gaat dus echt om de linten voor het schulpen

By the way: wat is het engels woord voor Schulpen, met translate krijg ik schelpen vertaald, anders had ik tuffsaws die vraag zelf voorgelegd

http://www.tuffsaws.co.uk/index.php?...egory&path=2_4
    Laatst gewijzigd door Toxiq; 04-02-16 om 09:29. Reden: waarom in 1x goed doen als het ook in 3 of 4 keer kan :-)
    Met een hamer past alles...

Wat voor lint je moet hebben kan ik je niet mee helpen, ik heb geen lintzaag. Maar het engelse woord voor schulpen is "to rip"
    Vandaar ook "ripcut" en "crosscut" vertanding bij zagen.

Groetjes,

Tom

Ahhhh. duidelijk, top....weer wat geleerd

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2013
    of "resaw" (herzagen)
    Vriendelijke groeten,

Corné

Niemand tips voor lintzaag keuze ?

Misschien minder tanden voor schulpen. Zodat het minder verbrand. Dat ga ik binnenkort eens proberen Maar goed.. ik heb er ook niet veel kennis van.

Inmiddels ook een mail gestuurd aan Ian, even zien wat hij terug meld

Normaal gezien heb je deze nodig om nat hout te schulpen: http://www.tuffsaws.co.uk/index.php?...ry&path=2_4_86
    Deze zijn dan weer "beter" om droog hout te schulpen, terwijl je er ook mee kan afkorten en bogen zagen http://www.tuffsaws.co.uk/index.php?...path=2_4_15_91 De 12mm variant is mijn meest gebruikte lint, kan alles aan.

Usefull info??

Dank je André

Waarom een 12mm en niet bijv. een 20 of 25mm, gevoelsmatig lijkt me dat stabieler met rechtdoor zagen ?

Ik zat zelf te denken om

1x nat hout schulpen
    1x droog/hard hout schulpen
    1x recht toe, recht aan, crosscut maar wel een mooie schone snede
    1x voor figuurtjes kunnen zagen (kleine rondingen) 3.1mm is het smalste lint

Doe ik hier goed aan, of heb ik niet te veel (of juist te weinig ?)

Dank je nico, straks even op mijn gemak kijken, tv staat hier te hard, dan mis ik de helft
    Laatst gewijzigd door Toxiq; 04-02-16 om 21:36.

Forum Rechten