Even een Tuff Saws vraagje

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik heb op de Inca lintzaag deze twee linten

1862mm x 3/8" x 6tpi SuperTuff Premium Bandsaw Blade
1862mm x 5/8" x 3/4 SuperTuff Premium Vari-Tooth Bandsaw Blade

De eerste in een wat fijner lint waarmee ik ook vormen heb uitgezaagd met een redelijk kleine diameter, dat ging prima
de 2e heb ik ook wel plankjes/balkjes geschulpt, zaagt zeer fijn
 

WillemLimmen

Actieve deelnemer
21 feb 2013
141
1
1/4" Super Tuff Premium 2281 - 2735 Tpi-6


1/2" Super Tuff Premium 2281 - 2735 Tpi-3


Voornamelijk harde houtsoorten als eiken, beuk, essen, steenbeuk. Standtijd en zaagsnede uitstekend.

Die Tuff-zagen gaan als een mes door de boter!

Groeten Willem
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik gebruik supertuff premium 3/4 varitooth voor hout vanaf 2 cm en dikker en de supertuff premium voor kleinere diktes, eentje in 1/2 inch 10 tpi en een 1/4 inch 10 tpi voor het hele bochtige werk.
Dit is voor mij een setje waar ik verschillende diktes mee kan doen zowel resawing als bochten.
Ik werk vrijwel altijd in hardhout.
Onder voorwaarde dat je lintzaag goed afgesteld is zaagt het prima en vlot met een behoorlijk netjes zaagbeeld.
 
Laatst bewerkt:

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Even een beetje tegengas :D

Ik ben zelf niet tevreden met de linten en nog minder tevreden met de service die dit bedrijf biedt. Echter doet het mij wel goed dat er vele mensen wel tevreden zijn over dit bedrijf. Ik blijf het leuk vinden wanneer kleinere bedrijven zich kunnen redden tussen de grotere aanbieders. Ik wens Tuffsaws het beste maar ik zal er niet meer bestellen.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.912
846
Oss
Hoi Rick,

Weet jij een betere/andere leverancier welke ook aan particulieren levert?

mvg,

Leo


Even een beetje tegengas :D

Ik ben zelf niet tevreden met de linten en nog minder tevreden met de service die dit bedrijf biedt. Echter doet het mij wel goed dat er vele mensen wel tevreden zijn over dit bedrijf. Ik blijf het leuk vinden wanneer kleinere bedrijven zich kunnen redden tussen de grotere aanbieders. Ik wens Tuffsaws het beste maar ik zal er niet meer bestellen.
 

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
572
283
Afgelopen weekend een Inca gekocht (jeeuuuh!!) en nu twee linten bij Tuffsaws besteld. Ik vermoed dat in de jaren tussen dit topic en nu er het een en ander veranderd is. Verzendkosten zijn nu gewoon GBP 5 voor twee linten, en met de huidige pondkoers was ik 32 Euro kwijt inclusief verzenden voor de zagen die Toxiq noemde. Ik weet dat dit een oud draadje is, maar soms is het fijn om de info even up to date te brengen ;)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik weet niet meer hoeveel de verzendkosten toen waren, maar volgens mij wel hoger dan 5gbp
Komt mooi uit, van de week dacht ik er nog over na een paar vari tooth te bestellen, ben aan de laatste begonnen
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
qua service ben ik er wel over te spreken. Ooit eens 2 linten gehad die na een tijd gebroken waren. Zonder verdere vragen kunnen terugsturen en Ian stuurde ze snel gerepareerd terug, zonder extra kosten.
 

Jan71

Actieve deelnemer
6 jan 2017
271
176
West-Brabant
Kijk , als je wat bewaart dan heb je ook wat .
Onderstaande zaagbladen heb ik eind Okt-2017 bij Tuff Saws besteld na overleg met Ian . Tot op heden alleen nog de 1/4 "-10 tpi gebruikt . Ik heb deze gebruikt voor zowel hard- als zacht hout en meestal niet dikker dan een paar cm , met zacht hout ook wel eens dikker, een cm of 4-6 soms met een uitschieter naar 10 -12cm . Stukken nooit niet langer dan 50-60 cm. Ik heb een Inca 260 en dat moest er apart bij vermeld worden bij de bestelling . Zie links onderaan bij : *** PAID WITH THANKS - ALL BLADES FOR AN iNCA lEFT-HAND BANDSAW ***

Ik wil nog wel opmerken dat ik , met het toen nieuwe zaagblad 1/4"-10 tpi , géén mooi zaagbeeld had en nu nog niet . Er staan, op steeds vaste afstand ,
ribbeltjes op . Vlgs mij staat het blad strak genoeg , maar ja ik heb geen referentie met een andere machine . Het oude blad , dat op de machine zat toen ik hem kocht, had wel een mooier (lees :gladder ) zaagbeeld . Ik moet binnenkort toch eens een van de anderen uit gaan proberen .

Rek. Tuff Saws.jpg
 
Laatst bewerkt:

Bigfoot48

Actieve deelnemer
18 dec 2018
84
11
Lieshout
Ik heb 2 weken terug de mijne besteld:

  • SuperTuff Carbon Bandsaw Blade - 3720mm x 1/8" x 18tpi
  • SuperTuff Fastcut Bandsaw Blade - 3720mm x 5/8" Fastcut
  • SuperTuff Sabrecut Bandsaw Blade - 3720mm x 1/2" x 3tpi Extra Set

Als een testje, ik hoop ze dit weekend te gaan testen:cool:

Ik maak wel een paar foto's van de resultaten, als deze bevallen bestel ik er nog een paar voordat de Brexit plaatsvindt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.