Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Even een Tuff Saws vraagje

Welke zaaglinten gebruiken jullie?
    Voor welk hout?
    Wat zijn jullie bevindingen?

Mvg,
    Rudy

Ik heb op de Inca lintzaag deze twee linten

1862mm x 3/8" x 6tpi SuperTuff Premium Bandsaw Blade
    1862mm x 5/8" x 3/4 SuperTuff Premium Vari-Tooth Bandsaw Blade

De eerste in een wat fijner lint waarmee ik ook vormen heb uitgezaagd met een redelijk kleine diameter, dat ging prima
    de 2e heb ik ook wel plankjes/balkjes geschulpt, zaagt zeer fijn
    Met een hamer past alles...

Ik gebruik deze en ik zaag daar zonder problemen essen,eiken en kastanje mee op een Hammer N4400.

5/8" - SuperTuff Premium TPI: 3

1/4" Super Tuff Premium 2281 - 2735 Tpi-6

1/2" Super Tuff Premium 2281 - 2735 Tpi-3

Voornamelijk harde houtsoorten als eiken, beuk, essen, steenbeuk. Standtijd en zaagsnede uitstekend.

Die Tuff-zagen gaan als een mes door de boter!

Groeten Willem

Ik gebruik supertuff premium 3/4 varitooth voor hout vanaf 2 cm en dikker en de supertuff premium voor kleinere diktes, eentje in 1/2 inch 10 tpi en een 1/4 inch 10 tpi voor het hele bochtige werk.
    Dit is voor mij een setje waar ik verschillende diktes mee kan doen zowel resawing als bochten.
    Ik werk vrijwel altijd in hardhout.
    Onder voorwaarde dat je lintzaag goed afgesteld is zaagt het prima en vlot met een behoorlijk netjes zaagbeeld.
    Laatst gewijzigd door willem1958; 04-02-16 om 13:38.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Even een beetje tegengas

Ik ben zelf niet tevreden met de linten en nog minder tevreden met de service die dit bedrijf biedt. Echter doet het mij wel goed dat er vele mensen wel tevreden zijn over dit bedrijf. Ik blijf het leuk vinden wanneer kleinere bedrijven zich kunnen redden tussen de grotere aanbieders. Ik wens Tuffsaws het beste maar ik zal er niet meer bestellen.
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Hoi Rick,

Weet jij een betere/andere leverancier welke ook aan particulieren levert?

mvg,

Leo

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rickkoorman Bekijk Berichten
    Even een beetje tegengas

Ik ben zelf niet tevreden met de linten en nog minder tevreden met de service die dit bedrijf biedt. Echter doet het mij wel goed dat er vele mensen wel tevreden zijn over dit bedrijf. Ik blijf het leuk vinden wanneer kleinere bedrijven zich kunnen redden tussen de grotere aanbieders. Ik wens Tuffsaws het beste maar ik zal er niet meer bestellen.

De Lintzaagshop heeft de handel van mijn vroegere leverancier Eestroom overgenomen en doet goed werk!

Fons

Forum Rechten